Риши Сунак е поредната жертва на Deepfake атаки
През последния месец са били платени над 100 deepfake реклами с министър-председателя на Обединеното кралство Риши Сунак.
Клиповете са достигнали над 400 000 души, въпреки че нарушават няколко от политиките на Facebook - и отбелязват първия път, в който образът на Сунак е бил подправян систематично и масово, пише The Guardian.
Според проучване, алармиращо за риска, който изкуственият интелект представлява преди общите избори, за 143-те реклами са похарчени повече от 12 929 паунда, които идват от 23 държави, включително САЩ, Турция, Малайзия и Филипините.
Сред тях е и една с фалшифицирани кадри на водещата от BBC Сара Кембъл, която сякаш чете извънредна новина, в която лъжливо се твърди, че е избухнал скандал около Сунак, който тайно печели "колосални суми от проект, първоначално предназначен за обикновените граждани".
В нея се съдържа невярното твърдение, че Илон Мъск е пуснал приложение, което може да събира борсови транзакции, и следва фалшив клип, в който премиерът казва, че правителството е решило да тества приложението, вместо да рискува парите на обикновените хора.
След това видеата водят до подправена страница на BBC News, която рекламира измамна инвестиция, отбелязва The Guardian.
Проучването е извършено от Fenimore Harper, комуникационна компания, създадена от Маркъс Биърд, бивш служител на Даунинг стрийт.
Той предупреди, че рекламите, които бележат промяна в качеството на фалшификатите, показват, че изборите тази година са изложени на риск от манипулиране от голямо количество висококачествени фалшификати, генерирани от изкуствен интелект.
"С появата на евтиното и лесно за използване клониране на глас и лице са необходими съвсем малко познания и опит, за да се използва подобието на даден човек за злонамерени цели. За съжаление този проблем се изостря от небрежните политики за модериране на платената реклама. Te са в разрез с няколко от рекламните политики на Facebook. Въпреки това много малко от рекламите, с които се сблъскахме, изглежда са били премахнати."
Говорител на правителството на Обединеното кралство заяви: "В момента в България има много подобни реклами. Работим интензивно в цялото правителство, за да гарантираме, че сме готови да реагираме бързо на всякакви заплахи за нашите демократични процеси, чрез нашата работна група за защита на демокрацията и специални правителствени екипи.“
Говорител на BBC заяви: "В свят на нарастваща дезинформация призоваваме всички да се уверят, че получават новините си от надежден източник. Стартирахме BBC Verify през 2023 г., за да се справим с нарастващата заплаха от дезинформация - инвестирахме във високоспециализиран екип, разполагащ с редица криминалистични и разузнавателни средства с отворен източник (OSINT), за да разследва, проверява факти и видео, както и да противодейства на дезинформацията, чрез анализиране на данни.”
Регулаторните органи са загрижени, че времето за въвеждане на цялостни промени, които да гарантират, че британската избирателна система е в крак с напредъка на изкуствения интелект, изтича преди следващите общи избори, които се очаква да се проведат през ноември, пише The Guardian.
Правителството провежда дискусии с регулаторите, включително с Избирателната комисия, която твърди, че новите изисквания съгласно законодателството от 2022 г. цифровите материали за кампании да включват маркер ще допринесат донякъде за това избирателите да могат да видят кой е платил за дадена реклама или се опитва да им повлияе.