През уикенда най-големият круизен кораб в света отплава тържествено от Маями, Флорида, на първата си седемдневна обиколка.

Гигантът на Royal Caribbean International - наречен Иконата на моретата (Icon of the Seas) - напусна пристанището, изпратен от десетки любопитни хора.

Разполагащ със 7 плувни басейна, 6 водни пързалки и общо 20 палуби, корабът е приблизително пет пъти по-голям от Титаник и има максимален пътнически капацитет от 7600 души. Дълъг е 365 метра и тежи 250 800 метрични тона.

Построяването му струва 2 милиарда долара.

Най-големият круизен кораб: 7 басейна, 6 пързалки, бар. И това не е всичкоНа 27 януари Royal Caribbean пуска на вода новото си бижу Icon of the Seas, който е най-големият кораб, излизал някога в открит океан

Освен огромен потребителски интерес, пускането на гигантския плаващ курорт предизвиква нови опасения относно въздействието на круизния туризъм върху околната среда, пише CNBC.

Корабът работи с втечнен природен газ, който гори по-чисто от другите конвенционални морски горива, но съдържа високи нива на метан.

Метанът е около 80 пъти по-мощен от въглеродния диоксид, когато става въпрос за затопляне на атмосферата, като учените предупредиха, че емисиите на метан трябва да бъдат драстично намалени, за да се избегне най-лошото от това, което се очаква от климатичната криза.

„Това е стъпка в грешната посока“, коментира Брайън Комър, директор на морската програма към Международния съвет за чист транспорт (ICCT), цитиран от Reuters.

Круизните компании отчитат рекордни резервации за следващата годинаОператорите планират да увеличат цените през идните месеци

„Използването на LNG като корабно гориво отделя над 120% повече емисии на парникови газове през жизнения цикъл от корабния газьол“, добави той.

ICCT публикува доклад миналата седмица, в който предупреждава, че емисиите на метан от кораби, работещи с втечнен природен газ, са по-високи от предполагаемото в настоящите разпоредби, отбелязвайки, че използването на втечнен природен газ като корабно гориво „бързо нараства“.

Royal Caribbean International казва, че всеки киловат енергия, използван за Icon of the Seas, „се проверява внимателно за енергийна ефективност и намаляване на емисиите“.