Международната асоциация на круизните линии (CLIA) обяви назначаването на Джейсън Либърти, президент и главен изпълнителен директор на Royal Caribbean Group, за нов председател.

Той наследява поста от Пиерфранческо Ваго, изпълнителен директор на MSC Cruises, който заемаше тази позиция от януари 2021 г., съобщава CEOworld.

Джейсън Либърти поема председателския пост в период, в който индустрията изпитва силно търсене от клиентите, а компаниите активно преследват амбициозни инициативи за устойчивост с цел постигане на нулеви нетни емисии до 2050 г.

Круизният туризъм, определян като един от най-бързо развиващите се сегменти на пътуванията и туризма, се очаква да достигне 106% от нивата през 2019 г. през 2023 г., приемайки 31,5 млн. пътници и приблизително 35 млн. пътници през 2024 г.

От организацията изразиха увереност в управлението на Либърти, описвайки го като гъвкав и стратегически лидер, готов да се възползва от възобновяването на пътуванията и да актуализира глобалните оперативни амбиции.

Най-големият круизен кораб: 7 басейна, 6 пързалки, бар. И това не е всичкоНа 27 януари Royal Caribbean пуска на вода новото си бижу Icon of the Seas, който е най-големият кораб, излизал някога в открит океан

Либърти пое ролята на президент и главен изпълнителен директор на Royal Caribbean Group в началото на 2022 г., след почти 20 години кариера в круизната индустрия, включително значителен период като главен финансов директор на компанията.

Изразявайки ентусиазъм и чест да ръководи CLIA, той обеща да постави началото на нова ера в круизната индустрия.

С нарастващото потребителско търсене Либърти подчерта своята отдаденост към мисията за декарбонизация и устойчив растеж, като гарантира инвестиции в полза на бъдещите поколения пътешественици.

Под ръководството му, Royal Caribbean Group постигна значителни печалби миналата година и се позиционира като една от най-добре представящите се на борсата.

Круизните компании отчитат рекордни резервации за следващата годинаОператорите планират да увеличат цените през идните месеци

Либърти контролира три водещи в бранша марки - Royal Caribbean International, Celebrity Cruises и Silversea - заедно със съвместните компании TUI Cruises и Hapag-Lloyd Cruises, в които притежава 50% дял, допълва още CEOworld.

На фона на заявения ангажимент за устойчивост и опазване на околната среда обаче, най-новата атракция на Royal Caribbean Group – круизният гигант Icon of the Seas, е подложен на сериозни критики от природозащитниците.

Пускането на кораба по вода преди броени дни предизвика нови опасения относно въздействието на круизния туризъм върху околната среда, пише CNBC. Огромният плавателен съд работи с втечнен природен газ, който гори по-чисто от другите конвенционални морски горива, но съдържа високи нива на метан.

Най-големият круизен кораб предизвиква опасения за околната средаIcon of the Seas работи с втечнен природен газ, който гори по-чисто от другите конвенционални морски горива, но съдържа високи нива на метан

„Това е стъпка в грешната посока“, коментира Брайън Комър, директор на морската програма към Международния съвет за чист транспорт (ICCT), цитиран от Reuters. „Използването на LNG като корабно гориво отделя над 120% повече емисии на парникови газове през жизнения цикъл от корабния газьол“, добави той.

ICCT публикува доклад миналата седмица, в който предупреждава, че емисиите на метан от кораби, работещи с втечнен природен газ, са по-високи от предполагаемото в настоящите разпоредби, отбелязвайки, че използването на втечнен природен газ като корабно гориво „бързо нараства“.

Royal Caribbean International твърди, че всеки киловат енергия, използван за Icon of the Seas, „се проверява внимателно за енергийна ефективност и намаляване на емисиите“.