Game Over? Индустрията за видеоигри е в беда
Дори и да не играете видеоигри, вероятно знаете, че това е огромен бизнес.
А ако обръщате внимание на медийната индустрия, може би знаете, че по някои показатели видеоигрите не отстъпват на Холивуд по приходи.
Въпреки това през последните години индустрията преживява истински труден период: Потреблението и продажбите са намалели, съкращенията са се увеличили и в скоро време не се очертава очевидно решение, пише Business Insider, позовавайки се на изследване на индустрията, направено от инвеститора и анализатор Матю Бол.
Продажбите на игри се увеличиха по време на пандемията, но през 2023 г. печалбата на индустрията в САЩ е спаднала с 2,3% спрямо предходната година.
Играта също намалява: През 2021 г. средностатистическият геймър е отделял 16,5 часа седмично за игри. Година по-късно този брой спада до 13 часа.
Междувременно делът на населението, което играе игри, също се е свил.
През 2022 г. индустрията е съкратила 8 500 работни места, а през 2023 г. - рекордните 10 500, съобщава Бол.
Този рекорд може лесно да бъде надминат през 2024 г., когато само през януари са били уволнени 6200 души.
Всичко това е малко нелогично. Ако познавате поне едно дете, знаете, че игрите и гейм културата са огромна индустрия, пише Business Insider.
И дори ако възрастните в живота ви не се определят като геймъри, има голяма вероятност поне някои от тях да извадят телефона си и да играят на някаква игра, когато им е скучно.
Така че защо игрите са в беда? Бол има няколко обяснения.
Първото е спадът след пандемията. Това е най-лесният за разбиране и донякъде най-обнадеждаващият аргумент, който индустрията може да изтъкне.
Игрите, както и много други онлайн дейности - особено електронната търговия - отбелязаха голям скок в първите дни на пандемията и сега се връщат към по-нормални темпове.
Междувремнно Apple взриви индустрията за мобилна реклама, а заедно с нея и игрите.
През 2021 г. компанията въведе нови правила за своите телефони, които направиха изключително трудно за създателите на приложения да проследяват поведението на потребителите, докато те се движат в мрежата.
Тази промяна оказа огромно влияние върху бизнеса с мобилна реклама - попитайте Meta, която заяви, че е загубила 10 млрд. долара приходи заради това.
Това се отразява и на бизнеса с мобилни игри, тъй като разработчиците използват мобилни реклами, за да разпространяват своите приложения и да привличат играчите.
Сега рекламите за мобилни игри са по-скъпи и по-малко прецизни, което затруднява намирането на нови клиенти и печалбите, пише Business Insider.
Изработката на игрите става все по-скъпа, което затруднява пробива на новите заглавия.
Свикнали сме с идеята, че в дигиталния свят разходите намаляват с усъвършенстването на технологиите. Бол обаче твърди, че с усложняването на игрите разходите се увеличават.
AI ще контролира съзнанието на персонажите в гейминг индустрията
“Оригиналната игра Spider-Man за PlayStation, която излезе през 2018 г., струваше 100 милиона долара. Продължението през 2020 г. струва 156 млн. долара. Най-новата версия на играта, излязла миналата година, струва 315 млн. долара, а следващата, която предстои да дойде на пазара, има обявен бюджет от 385 млн. долара. В същото време разходите за създаване на "живи" игри като Fortnite, които изискват огромен персонал за изграждане и поддръжка, са толкова непосилни, че много разработчици се отказват от създадените игри или решават изобщо да не ги правят”, посочва Бол.
Всичко това означава, че шепа високобюджетни заглавия и продължения доминират в класациите по продажби година след година, а за новите участници е изключително трудно да пробият.
Списъкът на най-печелившите игри през 2023 г. много прилича на списъка от предходната и по-предишната година.
"Закостеняването на игрите създава порочен кръг - студиата не предприемат, или понякога биват наказвани за поемането на риск, което означава по-малко иновации, както и по-малка вероятност за разширяване на пазара", отбелязва още Бол.