Стивън Шварц и Камерън Зуб са само на 25 години, но за крехката си възраст са успели да съберат солиден предприемачески опит.

Всичко започва типично по тийнейджърски – от маратонките. По-конкретно, от модела Nike Kobe 7 Easter.

По онова време, Стивън е буен 13-годишен младеж от околностите на Чикаго. Запознава се с връстника си Камерън онлайн във Facebook група.

Първите им съобщения са за този модел маратонки. По-конкретно, за разработване на ботове, които да могат да ги купуват и препродават.


Тайгър Уудс скъса с Nike – краят на едно 27-годишно партньорствоЛегендарният голфър все още е един от най-известните спортисти в САЩ

Неусетно момчетата стават бизнес партньори, преди още да са навършили години за шофьорска книжа, разказва историята им FastCompany.

Докато връстниците им прекарват часове наред във видеоигри, каране на скейтборд и шляене из кварталните улуци, Стивън и Камерън стартират нови начинания – от текстова версия на Snapchat ("Това беше доста готино", казва Зуб) до игри за iOS и различни търгове.

Сега, на 25 години, двамата си дават сметка, че ранните им предприемачески приключения са били прозорец към създаване на компания, чиято стойност днес е около 100 милиона долара.

Това е Whop - името е "запомнящо се, кратко и звучи добре фонетично", обяснява Шварц за онлайн платформата, която стартира през 2021 г., и добавя: "Целта е да дадем възможност на всеки да стане интернет предприемач".

По-конкретно, идеята е да бъде дигитална платформа, където всеки, който има знания или умения, може да се включи, да направи презентация и да накара потребителите да платят от стотинки до хиляди долари за неговата експертиза – чрез курсове или софтуер.

От Just Do It до Open Happiness: Най-силните слогани на световните брандовеНякои слогани са толкова въздействащи, че стават емблема на компанията и се помнят с години от обикновените потребители

В Whop можете да си купите алгоритъм, който търгува вместо вас през деня, да се сдобиете с вътрешни прогнози за спортни залагания или дори инструкции как да станете инфлуенсър в TikTok. Срещу 50 долара на месец можете да се абонирате за "Истината", която обещава да "подобри всички възможни показатели на живота ви като Човек и да позволи на успеха да дойде естествено".

Сайтът предлага меню от големи и малки умения, всички поднесени в цифров вид.

"Става дума за обединяване на различни преживявания, които тези създатели могат да продават, за да създадат среда, подобна на SaaS", казва Стивън.

"Помислете за това, че всички се събират заедно, създават изложение на уменията, продуктите и експертизата си, добавят своите предложения, а след това купувачите идват и ги опитват, преди да ги закупят".

От най-мразени до фаворити на Gen Z: Тихата трансформация на Abercrombie Марката за облекла предприе стратегия на тиха трансформация, като преосмисли всичко – от целевия клиент до веригата за доставки

Whop получава дял от всяка продажба - от 3 до 4,5 % плюс такса за транзакция, в зависимост от търговеца и цената.

Начинаещият предприемач получава пазар, който се грижи за киберсигурността, плащанията, табло за управление с инструменти за популяризиране, продажби и анализи.

Миналото лято Whop приключва предлагането на серия А на стойност 17 милиона долара. 30-те служители на компанията току-що са се преместили в нова лъскава централа (в Уилямсбърг, Бруклин, естествено).

Сега предстои сериозната работа по разрастването. "Смятаме, че в момента има голяма стойност", казва Стивън, "в това създатели на продукти и съдържание да обучават други като тях".

„Парична дисморфия“ мъчи поколението Z и милениалите 45% от двете генерации съобщават, че са обсебени от идеята да станат богати

Потребителите, които продават стоките си в Whop, са предимно мъже и младежи от 17 до 25 години, и копнеят за две неща: да си бъдат собствени шефове и да печелят много.

"В момента ние се насочваме към клиенти, които имат нишова аудитория и им помагаме да създадат силен продукт", казва Камерън, който е главен директор по растежа.

"Това е младо, интелигентно предприемачество. Те обичат да се отклоняват от утъпканите пътеки. Ако отидете в TikTok, това са типовете хора, които създават съдържание. Това е нашата демографска група", допълва той.

#Wealth: Две трети от финансовите съвети в TikTok са опасниИмайки предвид, че трима от всеки четирима от поколението Z разчитат на TikTok и YouTube за финансово образование, това може да се огромен проблем

За да бъдат с крачка пред конкуренцията, момчетата от Whop постоянно търсят начинаещи предприемачи онлайн, като ги привличат с обещание за изява и потенциална печалба.

Подобно на много представители на поколението Z, двамата одобряват прозрачността, но бързо се измъкват от върпоса колко пари печелят. Това, което знаем, е следното: Миналата година Whop е обработила плащания за почти 300 милиона долара и е увеличила приходите си 8 пъти на годишна база.

Според надеждна оценка, прибират над 4 милиона долара годишно, така че със сигурност могат да си позволят хубави маратонки, допълва FastCompany.