Подкрепена от технологичната революция, онлайн бетинг индустрията е един от най-бързо развиващите се бизнес сектори през последните години в глобален мащаб. Според данни на платформата CasinosEnLigne.com тя се е разраснала повече от два пъти през последните четири години, като през 2023 г. обхваща 176 милиона по цял свят.

Пазарният размер на световната индустрия за онлайн казина и спортни залози достига 263,3 милиарда долара, а според прогнози, публикувани от Statista, до 2027 г. тя ще продължи да расте със среден годишен темп от 9,1%.

На какво се дължи тази динамика?

Отговор на този въпрос можем да намерим в експлозивното развитие на един от лидерите в индустрията – Flutter Entertainment. В България компанията има офис, представляващ подразделението Flutter International на бул. „Цариградско шосе“ 56А, както и присъствие чрез брандовете PokerStars и Cayetano.

Основите на компанията са поставени през 2015 г., когато двама от лидерите на британския пазар - Paddy Power и Betfair, сключват споразумение за сливане. През май 2018 г. вече обединената Paddy Power Betfair обявява придобиването на FanDuel, един от двата водещи оператора за фентъзи спортове в САЩ, а година по-късно стъпва и в Грузия, изкупувайки 51% контролен пакет акции в adjarabet.

В началото на 2019 г. компанията обявява, че ще се ребрандира като Flutter Entertainment – действие, последвано от още няколко придобивания, в това число на канадския бетинг оператор The Stars Group и водещия италиански доставчик на онлайн игри Sisal Gaming.

И това далеч не е всичко.

Flutter стъпва на Балканите

През 2023 г. най-голямата в света глобална компания за онлайн спортни залагания и iGaming – Flutter - официално стъпи на Балканите, придобивайки 51% контролен дял в MaxBet – платформа за спортни залагания номер 2 в Сърбия с приблизително 20% дял от местния пазар и 95 хиляди средномесечни онлайн играчи.

"Това придобиване продължава напредъка ни по отношение на стратегическите приоритети, които сме определили за международното ни подразделение: да купуваме и изграждаме водещи позиции на регулираните пазари. Вярваме, че MaxBet е отлична възможност да повторим успеха, който постигнахме на пазари като Грузия, Индия и Италия“, каза при обявяването на сделката Питър Джаксън, главен изпълнителен директор на Flutter Entertainment.

По този начин компанията съчетава глобалния си опит и технологично ноу-хау с местната експертиза и се насочва към водещата позиция на един атрактивен пазар, който през 2022 г. генерира 700 млн. евро и се очаква до 2025 г. да расте с около 15% годишно.

„За мен е голяма чест и удоволствие да мога да приветствам всички членове на екипа на MaxBet в семейството на Flutter International. Заедно сме готови да издигнем изживяването на играча на по-високо ниво, като комбинираме местния опит на MaxBet с нашия капацитет и технология и по този начин даваме възможност на платформата да стане номер 1 в Сърбия и да постигне изключителен успех на пазарите в Босна и Херцеговина, Черна гора и Северна Македония. За нас играта тепърва започва и е пълна с печеливши ходове и възможности за растеж“, коментира Даниел Тейлър, главен изпълнителен директор на Flutter International.

Като част от сделката, MaxBet ще се възползва от стратегическия диференциатор на Flutter - Flutter Edge. Това е процесът, чрез който талант, технологии, продукт и капитал се споделят в глобалното портфолио от водещи марки. Това помага за постигането на осезаеми синергии на приходите чрез подобряване на привличането и задържането на клиенти и споделена система за ценообразуване и управление на риска.


Питър Джаксън, главен изпълнителен директор на Flutter Entertainment, с NFL легендата Роб Гронковск

От Лондон до Ню Йорк

Географското разширяване далеч не се изчерпва единствено с нови игрални пазари. Като публична компания Flutter Entertainment доскоро имаше първична регистрация на Лондонската фондова борса (LSE) и вторична на Euronext Dublin.

Това се промени на 29 януари, когато Flutter Entertainment дебютира на Нюйоркската фондова борса (NYSE), затваряйки своята вторична Euronext Dublin в полза на допълнителен листинг на водещата американска борса.

За да стигне до това стартиране, компанията, която отчете над 121,321 милиона средномесечни играчи за третото тримесечие на фискалната 2023 г., преминава през различни етапи.

Първите съобщения за намеренията ѝ да се насочи към NYSE се появяват преди почти година, а основната причина за това решение идва от факта, че най-голямата потребителски база на Flutter е в САЩ. В рамките на този период компанията проучва американските инвеститори и пазари, както и търси мнението на настоящите акционери относно новото листване.

Проучването показва подкрепа за това историческо решение, а Питър Джаксън е категоричен:

"Влизането ни на борсата в Ню Йорк е ключов момент за групата, тъй като правим Flutter по-достъпна за базираните в САЩ инвеститори и получаваме достъп до по-дълбоки капиталови пазари."

Партньорско съдържание за Flutter International