Джо Байдън се нуждае от поколението Z. Може ли да ги спечели в TikTok?
Кампанията на американския президент Байдън влезе в TikTok, за да достигне до младите избиратели, въпреки че приложението е забранено за правителствени устройства.
@BidenHQ публикува първия си видеоклип в TikTok в неделята на Супербоул, в който президентът отговаря на въпроси. В момента видеото има над 7,6 милиона гледания.
Оттогава акаунтът качва и други публикации, като например компилация от видеоклипове срещу Доналд Тръмп, както и такива, в които Байдън се шегува със собствената си възраст.
Това е най-новият пример за мултиплатформеност в кампанията на президента и ясна картина на това как той ще разработи стратегията си, за да се конкурира с опозицията, пише Fast Company.
През октомври миналата година администрацията на Байдън се присъедини към социалната мрежа на Тръмп Truth Social, но може би не е изненадващо, че засега TikTok изглежда по-благодатна почва за набиране на поддръжници.
Откакто кабинетът му стартира своя акаунт в платформата, Байдън е набрал над 92 000 последователи.
Това е достатъчно, за да се смята за "микроинфлуенсър", посочва Fast Company.
Решението да се присъедини към приложението, което е собственост на китайската технологична компания ByteDance, предизвика критики от страна на републиканския представител Джош Хоули, който написа в X:
"Защо Байдън е в TikTok? Ясно. Защото е отчаян. Какво послание изпраща той? На него не му пука за сигурността на американците или за шпионажа на Китай".
Джон Кърби, когото Байдън назначи за съветник по комуникациите на Белия дом, заяви на брифинг, че позицията на правителството спрямо приложението не се е променила.
"Всичко, което мога да ви кажа, е, че то е забранено на правителствените устройства на САЩ и ние следваме тези указания"
"Не искам да навлизам прекалено много в националната сигурност, но приложението е свързано с опасения относно запазването на данните и потенциалната злоупотреба с тях от чуждестранни участници."
Изследване на Pew Research Center през 2020 г. Байдън печели избирателите на възраст от 18 до 29 години с разлика от 24%, но проучване на NBC News установи, че четири години по-късно подкрепата му от тях изостава.
Според доклада респондентите на възраст от 18 до 34 години, които използват TikTok, подкрепят Тръмп пред Байдън с 44% на 42%.
Тази година президентът пропусна традиционното интервю за телевизията преди Супербоул, а кампанията му не се рекламираше по време на играта.
Вместо това неговият акаунт в TikTok и публикациите в социалните медии представляваха цялата стратегия за съдържание свързано с американския футбол.
@bidenhq lol hey guys
♬ Fox nfl theme - Notrandompostsguy
Какво стои зад снимката?
Съюзниците на Тръмп подготвят „свещена война“ срещу Тейлър СуифтБазата от възрастни фенове на Суифт в САЩ е по-голяма от президентския вот през 2020 г.
Въпреки че Chiefs спечелиха, певицата все още не е обявила подкрепата си за нито един кандидат.
Just like we drew it up. pic.twitter.com/9NBvc5nVZE
— Joe Biden (@JoeBiden) February 12, 2024