Джейми Даймън, JPMoran: AI ще трансформира човечеството така, както електричеството и компютрите
Главният изпълнителен директор на JPMorgan избра изкуствения интелект за първа тема в годишното си писмо до акционерите. Той е убеден, че AI ще има забележително въздействие върху човечеството
Джейми Даймън, ветеранът главен изпълнителен директор и председател на JPMorgan Chase, е убеден, че изкуственият интелект ще окаже огромно въздействие върху обществото.
В годишното си писмо до акционерите, публикувано в понеделник, Даймън избра изкуствения интелект като първа тема в обновения си списък с проблеми, пред които е изправена най-голямата по активи американска банка – преди геополитическите рискове, последните придобивания и регулаторните въпроси, пише CNBC.
„Въпреки че не знаем пълния ефект или точните темпове, с които AI ще промени нашия бизнес – или как ще се отрази на обществото като цяло, ние сме напълно убедени, че последствията ще бъдат забележителни“, казва Даймън.
Въздействието ще бъде „вероятно толкова трансформиращо, колкото някои от най-големите технологични изобретения през последните няколкостотин години – печатарската преса, парната машина, електричеството, компютрите и интернет“, смята той.
Писмото на Даймън, четено от хиляди в света на бизнеса заради статута му на един от най-успешните лидери в областта на финансите, засяга широк кръг от теми. Главният изпълнителен директор заявява, че продължава да изпитва опасения относно инфлационния натиск, и повтаря предупреждението си, че светът може би навлиза в най-рисковата епоха в геополитиката след Втората световна война.
Но акцентът му върху изкуствения интелект, споменат за първи път в този формат в писмо до акционерите от 2017 г., се откроява. Технологията, която придоби популярност, след като ChatGPT се превърна в сензация в края на 2022 г., може да генерира човешки звучащи отговори на въпроси. Ентусиазмът по отношение на AI подхрани стремителния възход на производителя на чипове Nvidia и помогна за издигането на големи технологични имена до нови висоти.
JPMorgan вече разполага с над 2000 служители в сферата на AI и машинното обучение, както и с експерти в обработката на данни, казва Даймън. Но в крайна сметка технологията може да засегне всички около 310 000 служители на банката, като облекчи някои работници и замести други.
„С течение на времето очакваме употребата на AI да допълни всяка работа и да повлияе на състава на работната ни сила“, казва Даймън. „Възможно е някои работни места и категории на труд да бъдат съкратени, но да бъдат създадени други“, допълва той.