Продажбите на електрическите модели на Volkswagen се сриват: Защо европейците се връщат към бензина?
Компанията съобщи, че продажбите на електромобили са намалели с 24% в Европа, докато в Китай са нараснали с 91% на годишна база
Продажбите на електромобили на Volkswagen в Европа са се понижили с почти една четвърт през първите три месеца на годината, тъй като потребителите се завръщат към бензина.
В последната си финансова актуализация, компанията съобщи, че продажбите на изцяло електрически автомобили са намалели с 24% в Европа, докато в Китай са нараснали с 91% на годишна база.
Компанията обаче заяви, че е увеличила цялостните си доставките с 3% до 2,10 млн. автомобила, като основните купувачи са Китай, Южна и Северна Америка.
"Превозните средства с двигатели с вътрешно горене са се увеличили с 4% до 1,97 млн. броя. В сегмента на изцяло електрически превозни средства (BEV) силният ръст в Китай не компенсира напълно спада в Европа.”
"Въпреки това входящите поръчки за BEV в Западна Европа се развиха положително от януари до март. Бяха поръчани два пъти повече изцяло електрически модели, отколкото през същия период на миналата година (+154%). Така че в момента банката от поръчки за BEV възлиза на около 160 000 електромобила", пише в изявление на компанията.
Хилдегард Вортман, член на Разширения изпълнителен комитет на Volkswagen за продажбите, коментира последните резултати пред Euronews:
"В условията на пазарна среда, която остава предизвикателна, Volkswagen постигна стабилни резултати в доставките през първото тримесечие. Нашето диверсифицирано продуктово портфолио ни дава необходимата гъвкавост, за да компенсираме колебанията в търсенето в някои сегменти - какъвто в момента е случаят с изцяло електрическите автомобили.
"По-големият обем на поръчките за нашите BEV модели в Европа ни дава увереност, че през годината ще постигнем ръст в този сегмент както в родния ни регион, така и в световен мащаб. Пускането на повече от 30 модела от всички видове задвижвания през тази година ще ни даде попътен вятър през следващите месеци."
Защо европейците се връщат към бензина?
През февруари Европейският парламент гласува за одобряване на нов закон, забраняващ продажбата на бензинови и дизелови автомобили от 2035 г. Новото правило - част от по-мащабните усилия за борба с изменението на климата в ЕС - ще ускори прехода на блока към електрически превозни средства.
Въпреки това продажбите на електромобили в Европа са намалели през първото тримесечие на 2024 г., тъй като секторът все още се сблъсква с предизвикателства, като например високата цена и липсата на инфраструктура за зареждане, както подчертава и Световният икономически форум (WEF) в скорошен доклад.
"В доклад на Ernst & Young (EY) се посочва положителният ефект, който регулациите и субсидиите са имали по отношение на стимулирането на разпространението, но дори и при това положение разходите все още са една от най-големите пречки за масовото им въвеждане на пазара.
Електрическите превозни средства струват средно с една четвърт повече от моделите с двигатели с вътрешно горене. С течение на времето обаче разходите за притежаването им са по-ниски - нещо, което купувачите на автомобили не осъзнават, посочва EY", пише в доклада на Световния икономически форум.
"Приемането ще се забави без значителни обществени мрежи от бързи зарядни устройства, които да обслужват тези, които не могат да зареждат у дома или се нуждаят от заряд за по-дълги пътувания. Това ще изисква премахване на бюрокрацията, по-бързи одобрения от местните власти и налични връзки от комуналните мрежи", пише още в доклада на EY.