Synthesia представи AI аватари с човешки емоции
Подкрепяният от Nvidia стартъп набра 90 млн. долара от инвеститори миналата година, оценката му е около 1 млрд. долара
Подкрепяният от Nvidia стартъп за изкуствен интелект Synthesia представи ново поколение дигитални аватари, създадени от изкуствен интелект, които могат да предават човешки емоции.
Компанията заяви, че нейните "изразителни аватари" могат да размият границите между виртуалния свят и реалните герои.
Целта е да се елиминират камерите, микрофоните, актьорите, дългите монтажи и други разходи от процеса на професионално видеопроизводство.
Synthesia има студио в Лондон, където актьори вече са започнали да обучават системата, съобщава CNBC.
The world's first expressive AI avatars are (finally) here 💥
— Synthesia 🎥 (@synthesiaIO) April 9, 2024
They frown, smile, furrow their eyebrows, and more — all automatically. And you can be the first to try them out. 🤖
Join us on April 25 to learn more about this groundbreaking technology and secure early access!… pic.twitter.com/MTZ9J184aV
Компанията демонстрира как точно се извършва трансформацията от аватар при въвеждане на следните изречения: "Щастлив съм. Тъжен съм. Разочарован съм", след което генерираният от изкуствен интелект актьор във видеото реагира, прочитайки текста с тон на всяка емоция.
Според Synthesia технологията се използва от над 55 000 компании за създаване на дигитални аватари за корпоративни презентации и видеоклипове за обучение.
Основан през 2017 г., стартъпът набра 90 млн. долара от инвеститори миналата година при оценка от около 1 млрд. долара, което я превърна в една от най-новите британски компании за изкуствен интелект "еднорози". Акционери са още Accel, Kleiner Perkins, GV, FirstMark Capital и MMC.
Компанията отговори на опасенията за това как нейните видеоклипове могат да бъдат използвани за създаване на фалшиво новинарско съдържание, като заяви, че издателите трябва да се регистрират като корпоративни клиенти, за да направят аватари. Съдържанието, създадено с нейната технология, се проверява от модератори.
Засега Synthesia не оповестява публично цените за своите корпоративни клиенти. Освен това компанията изисква от всички свои нови клиенти да преминат през задълбочен процес "Опознай клиента си", подобен на този, използван в банковата индустрия, което помага да се предотврати създаването на фалшиви профили от злонамерени лица, които да разпространяват дезинформация.
Synthesia заяви, че вече се подготвя за предстоящите глобални избори и е въвела редица мерки за контрол, за да гарантира, че платформата няма да бъде използвана от враждебни участници с цел да манипулират резултатите от различни гласувания.
Освен това, стартъпът е част от Коалицията за доказателство и автентичност на съдържанието – организация на компании за изкуствен интелект, която има за цел да въведе удостоверения за съдържание и дигитален "воден знак" на съдържанието, генерирано от изкуствен интелект, за да гарантира, че потребителите са наясно, че това, което виждат, е създадено от изкуствен интелект, а не от човек.