Заводът на BMW в Мюнхен ще започне да произвежда изключително електрически автомобили от 2027 г.

За целта са инвестирани 650 млн. евро. Строителството на нова монтажна линия и цех за каросерии вече е започнало.

Пространството е освободено след спирането на производството на двигатели с вътрешно горене през 2023 г. и преместването му в други предприятия на BMW в чужбина, отбелязва Euronews.

"Мюнхен е туптящото сърце на BMW", казва директорът на завода Петер Вебер. "Радваме се, че ще насочим завода към изцяло електрическо бъдеще, започвайки със седана Neue Klasse."

Философията Neue Klasse на BMW постави началото на гамата от масови автомобили през 60-те години на 20 век и се преоткрива за електрическата ера с пускането на шест нови модела в рамките на две години, като се започне с SUV, който ще се произвежда в Унгария в завода на BMW в Дебрецен. С пускането на първия седан Neue Klasse в Мюнхен най-традиционният стил на каросерията на BMW остава в завода на компанията.

Производството на Neue Klasse ще се осъществява и в Китай и Мексико, а в Унгария ще се произвеждат високоволтовите батерии, които са в основата на новата архитектура за бързо зареждане с напрежение 800 V.

Тази инвестиция доказва, че BMW все още има твърдо доверие във водещия си баварски дом, въпреки че членът на управителния съвет на BMW Милан Неделкович заяви, че новата монтажна линия на завода в Мюнхен ще остане гъвкава към енергийни решения извън електрическите.

"Водородът остава важна алтернатива", категоричен е той.

"Разполагаме с флотилия от водородни автомобили, които провеждат тестове и работим върху усъвършенстване на технологията. Трябва да се обмислят алтернативи; затова поддържаме нашите съоръжения гъвкави към водород и към други технологии. Няма да инвестираме в технологии с вътрешно горене, ако не се появят нови двигатели, но е важно да запазим гъвкавостта на производствената линия за всичко, което може да се появи.", допълни той.

Катализатор на следващата глава в историята на завода в Мюнхен е засилената дигитализация и използването на изкуствен интелект на принципа "iFactory" на BMW. Директорът на завода заяви, че изкуственият интелект вече се използва в Мюнхен, но за подкрепа, а не за заместване на 7800-те служители.

"Някои служители работят върху 500 автомобила в рамките на смяната си. За да е сигурно, че ще се справят с първокласно качество, е важно всеки да знае наизуст своята процедура. Методите на обучение са решаващият фактор за постигане на качество.

Дигитализацията е голям лост за нашите служители, за да изпълняват работата си по най-сигурен начин. Например, сега стажантите се учат да заваряват с добавена реалност, като усвояват техниката на пистолета и скоростта на процеса, преди да се докоснат до какъвто и да е метал.

Служителите искат това. Те познават най-критичните производствени процеси и искат нашата подкрепа. Ако дадем на нашите роботи AI, те придобиват още един смисъл, който им позволява да маневрират по-безопасно.

Нашето основно убеждение е, че цифровизацията, включваща изкуствен интелект, е насочена към подкрепа на нашите хора и към подкрепа на нашите процеси.", допълва доректорът на завода.