Емблематичното Porsche 911 вече ще идва като хибрид
Като махнете двигателя отзад - придавайки му характерната форма и усещането за задно предаване – как може все още да бъде 911?
Porsche ще представи една от най-големите промени в своя характерен модел. Хибридът Porsche 911, чийто бензинов двигател е подпомаган от поне един електрически мотор, захранван от батерия, ще бъде официално обявен на онлайн събитие на 28 май.
Този ход е важна стъпка в еволюцията на един от най-разпознаваемите спортни автомобили в света и спомага за възприемането на електромобилите като бъдещето на превозните средства, отбелязва CNN. Като се има предвид тяхната по-голяма горивна ефективност, без да се жертва мощността, хибридите попадат във фокуса както на купувачите, така и на производителите. Самото Porsche вече продава plug-in хибридни модели като Cayenne e-Hybrid SUV и Panamera e-Hybrid, но класиката 911 е друг въпрос.
Малко са автомобилите, които се отличават с бензиновите си двигатели така, както 911, и малко са производителите, които се характеризират с конкретен модел така, както Porsche с 911. Въпреки че в наши дни компанията продава много повече SUV, отколкото спортни автомобили, 911 остава основният модел за нея. Дори SUV-тата Macan и Cayenne със заоблените си форми и наклонени капаци са създадени по подобие на 911.
Компанията продава и напълно електрически автомобили - Taycan и новия електрически SUV Macan. Но ръководителите заявиха, цитирани от CNN, че 911 ще бъде последното Porsche, което ще стане изцяло електрическо, тъй като неговата механика е толкова уникална и важна за марката. Като махнете двигателя отзад - придавайки му характерната форма и усещането за задно предаване – как може все още да бъде 911? Този нов хибриден модел ще бъде най-близкото до електрическо 911, което Porsche може да постигне, без да повдига този вид въпроси.
Според Porsche хибридното 911 вече е преминало повече от 3 милиона километра тестове на писти и обществени пътища в различни климатични условия, но по-практичните подробности няма да бъдат обявени преди края на този месец. Например, производителят няма да каже дали автомобилът ще бъде plug-in, каквито са били предишните и настоящите хибриди на Porsche. Porsche предпочита този тип автомобили, тъй като техните по-мощни батерии допринасят за повишаване на производителността.
Но ние знаем, че хибридното 911 е по-бързо от сегашното, задвижвано единствено с бензин. Тестовият пилот на Porsche успя да обиколи с хибридния автомобил известната германска писта Нюрбургринг Нордшлайфе за 7 минути и 17 секунди - с 8,7 секунди по-бързо от сегашното поколение 911. Това показва, че хибридът има по-голяма мощност благодарение на допълнителното електрическо подпомагане. Нюрбургринг е предизвикателна писта, така че скоростта показва също, че управлението не е затруднено от допълнителното тегло на батериите.
"Имаме повече сцепление, значително повече мощност, а спонтанната реакция на хибридния автомобил е голямо предимство", каза в изявлението си бившият състезателен пилот и посланик на марката Йорг Бергмайстер.
Новата хибридна версия идва около 60 години след като Porsche пуска 911 на пазара. Първият модел е представен през 1963 г., но започва да се произвежда през 1964 г. Той идва като значително по-мощно допълнение към оригиналния модел на компанията - 356.
И двата модела, които се произвеждат заедно само няколко години, имат малки задни седалки и двигатели, монтирани зад задните гуми. Разположението е подобно на това на Volkswagen Beetle - автомобил, проектиран от Фердинанд Порше старши, баща на Фердинанд "Фери" Порше, който създава 356.