Европейският автомобилен производител Stellantis съобщи, че е създал съвместно предприятие с китайския стартъп Leapmotor, което ще започне да продава електромобили в девет европейски държави по-късно тази година.

Продажбите ще започнат през септември в Белгия, Франция, Италия, Германия, Гърция, Нидерландия, Румъния, Испания и Португалия, заяви главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес на пресконференция в Ханджоу, цитиран от Еuronews.

От четвъртото тримесечие електромобилите ще се продават и в страни от Южна Америка, Близкия изток и Африка, както и в Индия и Азиатско-тихоокеанския регион, добави Таварес.

Stellantis и Leapmotor, стартъп за електромобили, не предоставиха подробности за това къде ще се произвеждат превозните средства, но че мястото трябва да има "наличен капацитет за поддържане на продажбите" и да отговаря на критериите за качество и ценова конкурентоспособност.

Пуснатите на пазара модели ще бъдат T03 и C10, като се планира през следващите три години да се въвежда по един нов модел годишно, каза Таварес.

"Очакваме да внесем значителен тласък в международните продажби на тези модели".

Двете компании обявиха ново съвместно предприятие, наречено Leapmotor International, което ще произвежда и продава електромобилите на китайската компания. То е 51% собственост на Stellantis и 49% собственост на Leapmotor.

През октомври миналата година Stellantis инвестира 1,5 млрд. евро, за да купи 21% дял в Leapmotor и обяви стратегическо партньорство.

Главният изпълнителен директор на Leapmotor Джу Джианмин заяви, че съюзът със Stellantis ще помогне на компанията му да получи достъп до обширна чуждестранна дилърска и дистрибуторска система, както и до фабрики по целия свят.

"Политическата и регионалната несигурност в бъдеще вероятно ще направи неизбежно производството на китайските марки за електрически превозни средства в световен мащаб", каза Джу.

Коментарите му идват в момент, когато администрацията на Байдън обяви плановете си да наложи нови мита върху китайските електромобили, усъвършенствани батерии, соларни клетки, стомана, алуминий и медицинско оборудване - ход, който вероятно ще засили търканията между двете най-големи икономики в света.

Както САЩ, така и Европа обвиняват Китай в свръхпроизводство на електромобили и дъмпинг на чуждестранните пазари.