Двойната стратегия на Toyota: Усъвършенстване на ДВГ в ерата на електромобилите
Ръководителите на Toyota, Mazda и Subaru обещаха да продължат да инвестират в технологии, базирани на горива
Toyota представи плановете си за ново поколение двигатели с вътрешно горене, залагайки на продължаващата нужда от по-стари технологии, дори когато купувачите се преориентират към Tesla и други електромобили.
В рядка съвместна изява ръководителите на Toyota, Mazda и Subaru обещаха да продължат да инвестират в технологии, базирани на горива. Това е ход, който ще бъде от полза и за стотици доставчици, борещи се с прехода към електрически превозни средства.
"В епохата, когато развитието на технологията за EV се ускорява, има нова роля, която може да се постави и за двигателите с вътрешно горене", заяви главният изпълнителен директор на Toyota Коджи Сато, цитиран от Financial Times. Той също така отбеляза, че двигателите са проектирани да се използват заедно с батериите в хибридните превозни средства.
Ангажиментът на Toyota към ДВГ идва в момент, когато продажбите на изцяло електрически автомобили се забавят поради опасения, свързани с разходите и недостатъчните мрежи за зареждане. Това доведе до бум в търсенето на хибриди, което накара световните конкуренти да увеличат инвестициите в моделите, които съчетават батерии и горивни двигатели.
Японският производител заяви, че новите му двигатели трябва да влязат в производство към края на 2026 г., когато постепенно ще бъдат въведени актуализираните правила на ЕС за емисиите.
Въпреки че Toyota не коментира размера на инвестициите си в новите двигатели, главният технологичен директор на групата Хироки Накаджима заяви, че те са "в пъти по-малки" от средствата, които се влагат в разработването на електромобили и батерии.
Най-големият японски автомобилен производител отдавна е привърженик на хибридите и по-бавно възприема модата за EV - позиция, която през последните месеци се потвърждава от бързо нарастващите му продажби.
"Както батериите за електромобили, така и международните двигатели с вътрешно горене са важни", каза Накаджима, добавяйки, че Toyota ще продължи да инвестира и в двете технологии и ще даде приоритет на тази, която ще ѝ помогне да постигне целите за емисиите.
Председателят на компанията Акио Тойода прогнозира, че търсенето на електрически автомобили с батерии ще достигне таван от 30% от световния пазар, което ще отвори пътя за повече продажби на хибриди.
Новите двигатели на производителят ще бъдат с между 10 и 20 процента по-малки и ще позволяват по-голяма мощност, когато се комбинират с батерии.
"Това е в съответствие със стратегията на Toyota да разпределя залозите си между различни технологии", казва пред FT Джеймс Хонг, автомобилен анализатор в Macquarie.
Хонг отбелязва, че компанията "основно разработва малки двигатели за хибриди, които могат да бъдат монтирани, без да се променя конструкцията на автомобилите от следващо поколение".
Това е част от по-широк залог, че алтернативните горива, произведени с помощта на електричество от възобновяем водород и други газове, ще позволят на производителите да продължат да продават автомобили с ДВГ, които отговарят на екологичните норми.
Във вторник Mazda и Subaru, които са частична собственост на Toyota, също представиха прототипи на подобни двигатели.