Илон Мъск кацна в Кан с по-мек тон към рекламодателите
Попитан какво е имал предвид с коментара си “go f--- yourself”, Мъск каза, че той отразява общото му отношение към свободата на словото, а не е насочен към рекламната индустрия
Собственикът на X Илон Мъск смекчи тона си към рекламодателите по време на фестивал Cannes Lions в Кан, където говори за бъдещето на социалната платформа.
Попитан от главния изпълнителен директор на WPP Марк Рийд какво е имал предвид, когато миналата година каза “go f--- yourself” на рекламодателите, заплашващи да изтеглят кампаниите си от X, Мъск каза, че това отразява общото му отношение към свободата на словото, а не е коментар към рекламната индустрия.
„Не се отнасяше за индустрията като цяло. Мисля, че е важно да има глобална платформа за свобода на словото, чрез която могат да бъдат изразявани по-широк кръг от възгледи“, каза Мъск, цитиран от CNBC.
„Имаше в случаи, в които някои рекламодатели настояваха за цензура. В края на краищата, ако трябва да направим избор между цензура и пари, или свобода на словото и загуба на пари, ще изберем второто“, коментира още собственикът на X и добави: „Според мен това е правилното морално решение“.
Заедно с Мъск в Кан беше и Линда Якарино, главен изпълнителен директор на X и бивш председател на глобалната реклама и партньорства за NBC Universal.
Миналата година някои от най-големите рекламодатели в света, включително Apple, IBM, Disney и Sony изтеглиха рекламите си от X след противоречиви коментари, направени от Мъск, както и заради позиционирането на техните реклами около токсични публикации.
През ноември 2023 г. Мъск пътува до Израел, за да се срещне с местни власти, след като беше обвинен от групи за граждански права в засилване на антиеврейската реч в X.
Попитан по това време дали пътуването му е „извинителна обиколка“ към рекламодателите, той каза, че няма да позволи да бъде изнудват от тези, които заплашват да спрат да харчат за реклами в неговата платформа.
В Кан обаче Мъск каза: „Разбира се, рекламодателите имат право да искат съдържанието им да се показва до такова, съвместимо с техните марки. Това, което не е добре, е да се настоява, че в платформата не може да има съдържание, с което те не са съгласни.“
Той добави: „За да бъде X публичният площад за света, наистина е по-добре да бъде платформа за свобода на словото. Това не означава, че хората могат да казват незаконни неща - това е свобода на словото в рамките на закона.“