Акциите на шведския търговец H&M паднаха рязко в четвъртък, след съобщение на компанията, че очаква спад в продажбите си този юни поради лошото време в Европа.

Компанията за бърза мода със седалище в Стокхолм отчете ръст от 3% в продажбите си за второто тримесечие на 2024 г. до 59,6 милиарда шведски крони (5,6 милиарда долара), но заяви, че очаква продажбите му през юни да бъдат с 6% по-ниски от преди година поради „нестабилните“ метеорологични условия в Европа, предава MarketWatch.

Акциите на H&M, листнати в Стокхолм, паднаха с над 12% в четвъртък след съобщението на компанията. Преди него те бяха с 10% нагоре от началото на годината.

H&M, която в момента е втората по големина публично регистрирана компания за бърза мода в света след Inditex, заяви също, че може да се затрудни в постигането на целта си да увеличи маржовете на печалба до нива от 10% през цялата 2024 г. H&M постига марж на печалба от само 8,1% през първите шест месеца на годината.

Търговецът посочва, че по-високите разходи за материали и влиянието на чуждестранната валута вероятно ще имат „по-негативно въздействие“ през втората половина на годината, отколкото се e очаквало.

Новият главен изпълнителен директор на H&M Даниел Ервер, който пое поста този януари, казва в изявление: „Най-важната предпоставка за постигане на нашата цел за печалбите е ръстът на продажбите да бъде допълнително засилен през втората половина на годината.“

H&M, която стартира в шведския град Вестерос през 1947 г., се сблъсква с растяща конкуренция последните месеци от онлайн съперници, продаващи на изключително ниски цени, сред които Shein и Temu.

Шведският търговец на дребно отговори, като се опита да повиши рентабилността си чрез затваряне на магазини и повишаване на цените си в стратегия, за която се смяташе, че оказва влияние върху приходите.

През януари дългогодишният главен изпълнителен директор на H&M Хелена Хелмерсон се оттегли от позицията си след 10 години начело на компанията, преди да бъде заменена от Ервер, започнал кариерата си като стажант в шведската компания през 2005 г.

„Ситуацията в света остава несигурна и домакинствата продължават да имат високи разходи за живот. Както винаги, нашият основен приоритет е да осигурим най-доброто съотношение цена-качество на всеки пазар“, казва още Ервер в изявлението си.

Въпреки че H&M има повече магазини в САЩ, отколкото във всяка друга страна, най-големият пазар по продажби е Германия.

Анализаторите от RBC, водени от Ричард Чембърлейн, казват, че продажбите на H&M през юни са малко по-слаби от предпазливите им прогнози, като се има предвид тежката конкуренция и метеорологичните условия, но отбелязват, че усилията на компанията да увеличи своите предложения към клиентите имат потенциал да увеличат продажбите ѝ в дългосрочен план.