Модният бранд Zara премахна рекламна кампания от своя уебсайт и каналите си в социалните медии след критики в интернет, че тя наподобява картини от разрушенията в Газа.

Притежаваната от Inditex марка заяви, че съжалява за "недоразумението" относно изображенията.

"За съжаление някои клиенти се почувстваха обидени от тези снимки, които вече са премахнати, и видяха в тях нещо далеч различно от това, което е било предвидено при създаването им", написа Zara в Instagram.

Компанията също така казва, че идеята за рекламата е възникнала през юли и е била заснета през септември, преди началото на войната между Израел и Хамас.

Пълно зануляване: В Газа вече няма икономика, безработицата е близо 100%Програмата за развитие на ООН прогнозира, че развитието на палестинския анклав ще се забави с 16 до 19 години

Кампанията, заснета от фотографа Тим Уокър, включва серия от снимки на модела Кристен Макменами в обстановка, която според Zara е трябвало да наподобява студио за скулптура.

На едно от изображенията Макменами държи през дясното си рамо манекен, увит в бял найлон. На фона на други снимки се виждат повредени статуи с липсващи крайници и счупени гипсови плоскости.


Zara

Zara посочва, че кампанията представя "серия от изображения на недовършени скулптури в студио и е създадена с единствената цел да покаже занаятчийски облекла в художествен контекст".

Въпреки това много потребители на социалните медии разкритикуваха марката заради кампанията и хаштагът #BoycottZara бързо набра популярност в X.

"Те се подиграват с нас и се подиграват с децата, които бяха убити, и с къщите ни, които бяха разрушени", твърди потребител в публикация.

University of Pennsylvania загуби дарение от $100 млн. заради антисемитизъмВ кампусите на американските колежи се наблюдават гневни протести в подкрепа на Палестина

Органът за рекламни стандарти на Обединеното кралство заяви, че е получил 110 жалби, според които снимките са препратка към настоящия конфликт между Израел и Газа и са обидни. Надзорният орган поясни, че разглежда жалбите, но в момента не разследва рекламата, отбелязва The Guardian.

Миналия месец M&S се извини, след като беше обвинена, че е публикувала в Instagram снимка на горящи шапки за коледно парти в цветовете на палестинското знаме.

Изображението, взето от коледната реклама на марката, заснета през август, показва червени, зелени и сребърни хартиени шапки, горящи в камина. Компанията отговаря, че намерението ѝ е било "закачливо да покаже, че на някои хора не им харесва да носят хартиени коледни шапки".

След критиките на потребителите на социалните медии обаче M&S премахна публикацията и направи изявление, в което се казва: "Извиняваме се за всяка неволно причинена болка."