Нестле Групата актуализира прогнозата за годината и отчита органичен ръст от 2,1% за първото полугодие на 2024 г. Ето основните акценти новите данни на компанията:

  • Органичен ръст от 2,1%, с положителен реален вътрешен ръст (RIG) от 0,1% за първото полугодие и 2,2% за второто тримесечие, подобрявайки се във всички зони и категории. Ценообразуване от 2,0%.

  • Общите отчетени продажби са 45,0 милиарда швейцарски франка (-2,7%), с влияние от валутните курсови разлики от -4,4% и с -0,4% влияние от продажби на дялове.

  • Маржът на оперативна печалба от основна търговска дейност (UTOP) се увеличава с 30 базисни пункта до 17,4% на отчетена база и с 40 базисни пункта в постоянна валута.

  • Маржът на оперативната печалба от търговия (TOP) се увеличава с 50 базисни пункта до 16,4% на отчетена база.

  • Основната печалба на акция се повишава с 3,3% в постоянна валута (-1,0% на отчетена база до 2,40 CHF).

  • Печалбата на акция се увеличава с 1,8% до 2,16 швейцарски франка на отчетена база.Свободният паричен поток нараства с 0,6 милиарда швейцарски франка до 4,0 милиарда швейцарски франка.

  • Свободният паричен поток нараства с 0,6 милиарда швейцарски франка до 4,0 милиарда швейцарски франка.

  • Свободният паричен поток нараства с 0,6 милиарда швейцарски франка до 4,0 милиарда швейцарски франка.

  • Прогнозата за 2024 г. е актуализирана: очаква се органичен ръст на продажбите от поне 3%. Основната печалба на акция в постоянна валута се очаква да се увеличи със среден едноцифрен темп. Очаква се маржа на оперативната печалба за основна търговска дейност да остане непроменен с умерено увеличение.

Марк Шнайдер, главен изпълнителен директор на Nestlé, коментира: „Положителният реален вътрешен ръст се завръща. През второто тримесечие постигнахме подобрен ръст на продажбите както в обем, така и в по-добър микс в цялата група.

Nestlé Health Science се възстановява според плана и се очаква силно второ полугодие. Гледайки напред към остатъка от годината, ние ще продължим да стимулираме реалния вътрешен ръст (RIG), като стартираме иновации, които са насочени към потребителските тенденции и развиваме нашите големи емблематични марки.

В същото време видяхме, че цените падат по-бързо от очакваното. Ето защо считаме за разумно да актуализираме нашите насоки за годината, като сега се очаква органичният ръст на продажбите да бъде най-малко 3%.“

Продажби на групата

Органичният ръст е 2,1%. Реалният вътрешен ръст (RIG) е 0,1%, укрепвайки се през второто тримесечие до 2,2%, с широкообхватно подобрение в географски области и категории. Ценообразуването е 2,0%, забавяйки се до 0,6% през второто тримесечие, до голяма степен отразявайки висока база за сравнение през 2023 г. и увеличени инвестиции за растеж.

По география органичният растеж се движи от Европа и нововъзникващите пазари. На развитите пазари органичният ръст е 1,0%, дължащ се от по-високите цени, които компенсират отрицателния ръст в обема (RIG).

В нововъзникващите пазари органичният ръст е 3,7%, движен от ценообразуването, с почти нулев ръст на обема  (RIG).

По продуктова категория:

  • Кафето допринася с най-големия органичен ръст със среден едноцифрен ръст, подкрепен от нашите три водещи световни марки кафе Nescafé, Nespresso и Starbucks .
  • PetCare постигна среден едноцифрен ръст, воден от продължаващата инерция за научно обосновани първокласни марки, Purina Pro Plan, Fancy Feast и Purina ONE .
  • Продажбите в шоколадови изделия нарастват с висок едноцифрен темп, водени от KitKat и ключови местни марки.
  • Водата осигури среден едноцифрен ръст, подкрепен от продължаващата инерция за S.Pellegrino и отскок в Perrier.
  •   Продажбите на храни за кърмачета нараснаха с нисък едноцифрен темп, въз основа на продължаващата инерция за NAN, Lactogen и олигозахариди от човешкото мляко (HMO).
  • Ръстът в Nestlé Health Science става положителен с подобрения в продажбите в повечето сегменти през второто тримесечие. Планът за интеграция е напълно в ход.
  • Млечните продукти останаха с почти непроменен ръст, тъй като кулинарните решения за млечни продукти постигнаха стабилен растеж, компенсирайки спада в продажбите на сметаната за кафе сухото мляко.
  • В кулинарната група, Maggi постигна стабилен растеж, който беше компенсиран от замразената храна в Северна Америка.

По канали органичният ръст на продажбите на дребно е 2,0%. Продажбите от електронната търговия са нараснали с 10,6%, достигайки 18,2% от общите продажби на Групата. Органичният ръст на каналите извън дома е 3,8%.

Продажбите на дялове повлияха на продажбите с -0,4%, до голяма степен свързани със създаването на съвместно предприятие с PAI Partners за бизнеса на Nestlé със замразена пица в Европа.

Разликите във валутните курсове води до намелние на продажбите от 4.4%. Общите отчетени продажби са намалели с -2,7% до 45,0 милиарда швейцарски франка.

Прогнозата за цялата 2024 г. е актуализирана : очаква се органичен ръст на продажбите от поне 3%. Основната печалба на акция в постоянна валута се очаква да се увеличи със среден едноцифрен темп. Очаква се насоката за маржа на оперативната печалба за основна търговска дейност да остане непроменен - с умерено увеличение

Нестле България: Отбелязването на 30-годишнината на Нестле в България в края на първото полугодие на 2024 г. идва заедно с приключването на всички планове и действия, за постигане на добър и стабилен резултат от 7,9% органичен ръст.