В понеделник правните проблеми на CrowdStrike във връзка с масовия глобален компютърен срив от миналия месец, който прекъсна работата на банки, болници, самолетни компании и организации от всевъзможни индустрии, се задълбочават.

Компанията за киберсигурност стана обект на колективен иск, подаден във федералния съд в Остин, Тексас, от трима души, които я обвиняват в небрежност при тестването и внедряването на нейния софтуер. Ищците твърдят, че докато са се мъчили да стигнат до дестинациите си, са похарчили стотици долари за настаняване, храна и алтернативни пътувания, а други са пропуснали служебни ангажименти или са имали здравословни проблеми.

Според тях CrowdStrike трябва да плати компенсаторни и наказателни обезщетения на всеки, чийто полет е бил забавен, след като свързаните с технологии преустановявания на полети на Southwest Airlines и други превозвачи през 2023 г. са направили прекъсването "напълно предвидимо".

"Смятаме, че това дело е неоснователно и ще защитаваме компанията енергично", категорични са в отговор на заведеното дело от CrowdStrike, цитирани от CNBC.

Компанията предостави идентично изявление в отговор на иск на акционери, подаден на 31 юли, след като цената на акциите на компанията се срина с около една трета заради ролята ѝ в един от най-големите ИТ сривове в историята. Той беше свързан с актуализация на софтуера на CrowdStrike, която спря работата на повече от 8 милиона компютъра по целия свят.

Авиокомпанията Delta Air Lines също планира да предприеме съдебни действия срещу базираната в Остин компания за киберсигурност, след като отмени повече от 6000 полета, на стойност около 500 млн. долара.

В неделя CrowdStrike заяви, че не е проявила нито груба небрежност, нито е виновна за проблемите на Delta и че базираният в Атланта превозвач не е приел предложението ѝ за помощ. Самата авиокомпания пък е изправена пред разследване на Министерството на транспорта на САЩ за това защо ѝ е било необходимо повече време в сравнение с нейните конкуренти, за да се възстанови от прекъсването.