Мегапродукцията „Дедпул и Върколакът“ на Disney и Marvel се превърна в най-касовото заглавие с рейтинг R за всички времена, изпреварвайки златни заглавия като „Жокера“ на Warner Bros.

С 516,8 млн. долара от продажби на билети на вътрешния пазар и 568,8 млн. долара от международната публика, филмът е надхвърлил 1,085 млрд. долара в световен мащаб, съобщи CNBC.

Постижението не само демонстрира устойчивостта на филмовата вселена на Marvel в боксофиса след поредица от провали, но и подсказва, че Marvel Studios може да навлезе в по-мрачно съдържание, без да отблъсне кинозрителите.

„Успехът на първия им филм с рейтинг R открива много възможности пред Disney и Marvel“, казва Шон Робинс, основател и собственик на Box Office Theory.

„Рейтингът е органичен и необходим за героите. Това помогна на публиката и феновете да реагират толкова благоприятно. Те знаеха, че няма да е разводнен вариант на вече доказана формула.“, коментира още експертът.

Предишните филми за Дедпул бяха продуцирани от 20th Century Fox и също имаха рейтинг R. Когато през 2019 г. „Merc with a Mouth“ премина под собствеността на Disney, не беше ясно дали компанията ще приеме неговата концепция или ще го остави на рафта, докато продуцира други проекти на Marvel.

И когато през 2021 г. ръководителят на Marvel Кевин Фейдж разкри, че третият филм за Дедпул ще запази своя R-рейтинг, в общността на феновете на MCU се появи колективна въздишка на облекчение.

Освен това Marvel даде свобода на Рейнолдс и Леви да иронизират свободно ръководителите на компанията, припомня CNBC.

„Disney вероятно ще бъдат много селективни при вземането на решения кои бъдещи филми ще е удобно да разпространяват в категорията с рейтинг за възрастни, защото все още трябва да се съобразяват с огромната си семейна аудитория, както и Марвел, но това поне дава насоки кога и кое е подходящо“, допълва Шон Робинс.

„Дедпул и Върколакът“ излезе по кината в края на юли на фона на поредица от попадения и пропуски от един от най-непробиваемите франчайзи на Disney. Последният филм, пуснат от студиото, беше „Чудовища“ от ноември, който записа най-нисък дебют и най-нисък общ боксофис за филм от вселената на Marvel в историята.

Сега доверието в MCU се подновява. Особено след като Marvel използва Comic-Con в Сан Диего и провежданото два пъти годишно изложение D23 Expo на Disney, за да изтъкне предстоящите си филми и да сподели ексклузивни кадри.

Занапред студиото изглежда ще ограничи броя на сериалите, които произвежда за стрийминг платформата Disney+, и ще се съсредоточи върху големия екран. Преди това Marvel създаде близо дузина сериали за платформата, което наводни пазара и отчужди някои фенове.

Сега студиото предвижда шест кинозаглавия, които ще се появят в следващите три години, и три тв сериала, чиято премиера предстои през 2025 г.

И на Comic Con, и на D23 публиката приветства новините за списъка на Marvel, което е знак, че интересът към жанра на супергероите не е намалял. А това е много добра новина за MCU, генерирала над 30 млрд. долара в касата на боксофиса от премиерата на „Железният човек“ през 2008 г.