Waymo разработва по-просторно роботакси с по-евтина технология
За да свали цената на всяко роботакси, компанията намалява броя на камерите на борда от 29 на 13, а този на лидарните сензори - от 5 на 4
Притежаваната от Alphabet компания Waymo разкри подробности за най-новата си технология за самостоятелно управление от „поколение 6“ в понеделник.
Технологията за автономно шофиране, интегрирана в електрическите превозни средства Geely Zeekr, трябва да може да се справи с по-широк спектър от метеорологични условия, без да изисква толкова много скъпи камери и сензори.
„Уверени сме, че можем да пуснем това поколение на пазара много по-бързо от предишното“, казва пред CNBC Сатиш Джеячандран, вицепрезидент по инженерството на Waymo, изтъквайки напредъка в технологията за машинно обучение и производителността на полупроводниците.
Търговската услуга за роботаксита на Waymo за първи път стартира в края на 2018 г. в САЩ. Преди това компанията интегрира системите си за управление без водачи в хибридни миниванове Chrysler Pacifica и напълно електрически SUV Jaguar I-PACE.
Ръководителите на Waymo споделят подробности за предстоящото роботакси, докато компанията работи за мащабиране на съществуващата си услуга - Waymo One - в Сан Франциско, Финикс, Остин, Тексас и Лос Анджелис.
Днес Waymo осигурява около 50 000 платени пътувания без шофьор седмично, предимно в Сан Франциско и Финикс. Автомобилите са направили над 2 милиона пътувания до момента.
Миналия месец Alphabet обяви, че ще инвестира нови 5 милиарда долара в отдела си за автономни превозни средства, който действа като самостоятелно звено от 2009 г.
Джеячандран казва още пред CNBC, че капиталът ще се използва най-вече за мащабиране, включително лансиране на новото роботакси, след като тестването и валидирането на поколение 6 приключи.
Интериорът на предстоящия Waymo-Zeekr е с по висок таван и с повече място за краката между редовете седалки, наред с други функции.
Waymo продължава разработването по поръчка на сензори и софтуер, които са монтирани в Zeekr, по начин, който дава на системата на автомобила „360-градусова видимост“ на препятствията, които да идентифицира и избягва.
За да свали цената на всяко роботакси, Waymo намалява броя на камерите на борда от 29 на 13, а този на лидарните сензори - от 5 на 4.
Waymo извършва част от работата си по тестване и валидиране по пътищата в Детройт, Бъфало и Ню Йорк, за да разбере повече за това как автомобилите без водачи ще се представят при различни видове трафик и време.
Въпреки че комерсиалните роботакси услуги на Didi и Pony.ai вече работят в Китай, засега Waymo има малка конкуренция в САЩ. На вътрешния пазар Cruise, собственост на GM, претърпя неуспехи, които временно извадиха безпилотните му превозни средства от пътищата, докато Uber и Ford прекратиха по-ранните си проекти. Tesla все още не е
доставила очакваното автономно превозно средство, но обяви, че планира да
представи своето „специализирано роботакси“ през октомври.