Tesla е с една стъпка по-близо до пускането на технологията за напълно самостоятелно шофиране (FSD) в Китай, след като сключи споразумение с Baidu за обновяване на софтуера за картографиране.

Китайският технологичен гигант обяви в събота, че предоставя навигационни услуги на ниво пътна лента за автомобилите Tesla. Baidu твърди, че това ниво на навигация може да предостави на водачите подробна информация, включително препоръки за пътната лента преди предстоящи завои, за да се повиши безопасността.

По време на изненадващото посещение на главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск в Китай в края на април експертите заявиха, че една от основните пречки пред получаването на правителствено одобрение за внедряване на софтуера FSD на компанията е било именно постигането на споразумение за картографиране и навигация с Baidu.

„С поддръжката на картата на Baidu на ниво пътна лента, навигацията на Tesla може точно да визуализира смяната на лентата на пътя, по който потребителят се намира в момента, като се надгражда от предоставяне на насоки на ниво път към предоставяне на насоки на ниво пътна лента“, се казва в изявлението на Baidu, цитирано от CNN.

Китайският еквивалент на Google предоставя картографски услуги на Tesla от 2020 г. насам. Но преди съобщението от събота услугите му бяха ограничени до информация на „ниво път“, която е по-малко точна от навигацията на ниво пътна лента.

Ден по-рано Tesla пусна новия си софтуерен ъпгрейд за потребителите в градските райони в Китай, най-големия автомобилен пазар в света, като заяви в WeChat, че такава подробна информация за пътищата се предоставя „за първи път“.

На практика всички модели Tesla имат система за подпомагане на водача, наречена Autopilot, но по-надеждната функция FSD се предлага на по-висока цена. Autopilot се предлага в Китай, но не и пълната функция FSD. Сътрудничеството с Baidu би премахнало препятствията пред нейното въвеждане, тъй като китайската компания има ключови пълномощия за картографиране, които могат да бъдат приложени към функциите за подпомагане на водача.

Съгласно китайските разпоредби всички системи за самоуправление трябва да получат квалификация за картографиране, преди да работят по обществените пътища. Чуждестранните автомобилни компании трябва да си партнират с лицензирани китайски доставчици, за да получат квалификация за геодезически и картографски услуги.

Партньорството с Baidu ще позволи на Tesla да използва своята пълна система за самоуправление по обществените пътища на Китай, а автомобилите ѝ ще могат да събират данни за околната среда, като например разположението на пътищата, пътните знаци и сградите. Това би могло да ускори и глобалното развитие на технологията за самоуправление на Tesla, тъй като данните от Китай биха могли да се използват за обучение на алгоритмите на компанията, необходими за напълно автономните ѝ превозни средства.

Собствениците на автомобили отдавна се оплакват в социалните медии от предишните навигационни услуги на Tesla, които също се предоставяха от Baidu, като казват, че често им се налага да разчитат на други карти, налични в смартфоните, докато шофират.

„Този път наистина можете да махнете държачите за мобилни телефони, монтирани в автомобила“, акцентират от Tesla в съобщението си, което предполага, че водачите вече не се нуждаят от други карти за навигация.

„След ъпгрейда на системата вече не ми се налага да използвам мобилния си телефон за навигация“, коментира потребител на Weibo. „Най-накрая може да се използва собствената навигационна система на Tesla“.

Въвеждането на системата FSD може да осигури увеличаване на приходите на Tesla, която изпитва трудности в Китай. През април компанията намали цените на всички свои автомобилни продуктови линии в страната, надявайки се да подкрепи продажбите в условията на забавящо се търсене и засилена конкуренция.