Премиерният уикенд на „Joker: Folie à Deux“ не е повод за възхвала.

Дългоочакваното музикално продължение на хита от 2019 г. от филмовото студио на Warner Bros. е донесло едва 40 млн. долара в американския боксофис през премиерния си уикенд. Това представяне изостава от и без това скромните прогнози на индустрията, според които филмът щеше да събере между 50 и 60 млн. долара.

Боксофис продажбите му са далеч от откриването на оригинала с близо 100 млн. долара. Първата част събира над 1 милиард долара в световен мащаб.

Продължението идва с производствен бюджет от порядъка на 200 млн. долара - повече от три пъти по-скъп от този на оригинала. Тази цифра не включва десетките милиони, похарчени за маркетинг.

„Филмът не се хареса на публиката по начина, по който искахме“, казва пред The Wall Street Journal Джеф Голдщайн, президент на Warner Bros. за вътрешно разпространение.

Спадът в студиото е поредното предизвикателство за Warner Bros. Discovery, чиито акции се сриват през последните месеци заради отписването на стойността на кабелните мрежи и опасенията относно дългосрочната стратегия. Мрежата TNT на компанията също не успя да запази правата си върху NBA, което е голям удар за този канал.

Warner Bros. Motion Picture Group се радва на успех с „Beetlejuice Beetlejuice“, дългоочакваното продължение на хита от 1988 г., но няколко други скорошни премиери не успяха да се наложат.

Дългоочакваният „Furiosa: A Mad Max Saga“, както и филмите на ужасите „The Watchers“ и „Trap“ се оказват финансови провали.

Към Хоакин Финикс, който спечели „Оскар“ за изпълнението си в оригиналния филм за „Joker“, в продължението се присъединява Лейди Гага в ролята на фенка на героя му, превърнала се в партньорка. Студиото омаловажи музикалния елемент на филма в маркетинговите си кампании, въпреки че той е важна част от филма.

Въпреки че първият филм докосна мъжката аудитория, Голдщайн отбелязва, че продължението е „по-дълбоко гмуркане в психичните заболявания“ и че някои от основните зрители трудно се свързват с героинята на Лейди Гага.

The Wall Street Journal пише, че това е „равносилно на два часа чакане нещо да се случи“, а New York Times го нарича „скучен, неприятен филм“.

„Рядкост е блокбъстърът, който съзнателно се самоунищожава и се опитва да вземе със себе си публиката“, пише в рецензията на Washington Post.

Компанията за пазарни проучвания CinemaScore дава на „The Joker: Folie à Deux“ - най-ниската оценка, която е давала на филм, вдъхновен от комикс.

Разходите за продълженията често са по-високи от тези на оригинала, отчасти защото актьорите и продуцентите имат възможност да договарят по-големи заплати. Добавянето на Лейди Гага и решението да се снима в Лос Анджелис също вдигат цената.

Студиото има още няколко филма в програмата си за тази година, включително режисираната от Клинт Истууд юридическа драма „Juror № 2“, която ще се появи следващия месец. Анимационният „Lord of the Rings: The War of the Rohirrim“ на New Line Cinema е планирана за декември.

По данни на Comscore филмите, излезли на екран досега тази година, са събрали 6,44 млрд. долара в САЩ, което е с 11% по-малко от същия период на миналата година.