През последното тримесечие McDonald's регистрира напредък в увеличаването на бизнеса си в САЩ, въпреки епидемията от ешерихия коли, от която се разболяха десетки хора, хранили се в ресторантите на веригата.

Кралят на бургерите заяви във вторник, че усилията му да подчертае стойността и основните елементи на менюто са допринесли за резултатите за трите месеца, приключили на 30 септември. В САЩ той постига ръст на продажбите въпреки по-малкия брой посетители.

McDonald’s заяви, че общите приходи са нараснали с 3% през тримесечието в сравнение със същия период на миналата година, докато нетната печалба е намаляла.

В неделя франчайзът и здравните власти на Колорадо заявиха, че тестовете за ешерихия коли са изключили говеждото месо на веригата, като сега вниманието е насочено към нарязания лук, който преди това се е сервирал върху Quarter Pounders.

Федералните здравни агенции ръководят разследването на епидемията и ще определят кога да изключат напълно говеждото месо като потенциална причина, заяви в понеделник говорителка на щата Колорадо.

McDonald’s е една от първите големи ресторантьорски вериги в САЩ, която отчита приходите си за последното тримесечие, и се очакваше да постигне окуражаващи резултати в една трудна индустрия. Акциите на ресторантите изпитват затруднения през тази година, тъй като потребителите намаляват разходите си, а много компании се насочиха към промоции и отстъпки, за да привлекат отново посетителите.

Ръководителите на McDonald's заявиха по-рано тази година, че компанията трябва да направи повече, за да предостави достъпни възможности на потребителите, след като повиши цените на менюто, за да компенсира собствените си разходи.

Според данни от индустрията компанията набира скорост, след като това лято пусна оферта за хранене за 5 долара в САЩ. McDonald’s удължи срока на сделката до декември и пусна нов пилешки Биг Мак този месец, който се радва на силни продажби, пише Wall Street Journal.

След като миналата седмица Центърът за контрол и превенция на заболяванията на САЩ свърза епидемията от Е. коли с Quarter Pounders, посещенията в ресторантите на McDonald's в САЩ са намалели в сравнение със същия период на миналата година, сочи анализ на данните на Gordon Haskett Research Advisors.

Компанията заяви във вторник, че продължава да се фокусира върху осигуряването на достъпни ястия за потребителите и че запазва дългосрочната си глобална стратегия.

За третото тримесечие McDonald’s съобщава, че нетната ѝ печалба е намаляла с 3% до 2,26 млрд. долара. Печалбата на акция е 3,23 долара, когато е коригирана за еднократни елементи, в сравнение с 3,21 долара, очаквани от FactSet.

Приходите са нараснали с около 3% спрямо предходната година до $6,87 млрд., което е малко над очакванията на анализаторите.

Същевременно глобалните продажби в една и съща верига магазини са намалели с 1,5%, което е по-рязък марж от очакванията на анализаторите, тъй като McDonald's заяви, че бизнесът е изправен пред предизвикателства във Франция, Великобритания, Китай и Близкия изток.

Акциите на McDonald’s остават без промяна през тази година до края на търговията в понеделник. За същия период подиндексът на ресторантите в S&P 500 е нараснал с около 5%.