МcDonald's отчита първия си глобален спад на продажбите от 2020 г.
Веригата претърпява първия си глобален спад на продажбите от 2020 г. насам, тъй като потребителите по цял свят са недоволни от по-високите цени на бургерите, пържените картофи и безалкохолните
McDonald's отчете тримесечни печалби и приходи, които се разминаха с очакванията на анализаторите, тъй като продажбите в ресторантите са намалели във всяко подразделение.
Веригата претърпява първия си глобален спад на продажбите от 2020 г. насам, тъй като потребителите по цял свят са недоволни от по-високите цени на бургерите, пържените картофи и безалкохолните.
Гигантът в сферата на бързото хранене регистрира нетна печалба за второто тримесечие в размер на $2,02 млрд., или $2,80 на акция, което е по-малко от $2,31 млрд., или $3,15, година по-рано.
Като се изключат разходите, свързани с бъдещата продажба на южнокорейския бизнес, и други елементи, McDonald's е спечелил 2,97 долара на акция.
Тримесечните ѝ приходи в размер на 6,49 млрд. долара не са се променили в сравнение с предходната година, което е под очакванията на анализаторите за $6,62 млрд.
В САЩ продажбите на McDonald's са намалели с 0,7% за тримесечието, в сравнение с ръст от 10,3% преди година.
Но през изминалите 12 месеца все повече потребители са намалили разходите си за ресторанти, особено във веригите за бързо хранене, които вече не смятат за изгодни.
Ръководителите на компанията предупредиха, че конкуренцията е станала по-ожесточена, тъй като потребителската среда е отслабнала. Веригата залага на отстъпки, за да върне посетителите, като в края на юни, пет дни преди тримесечието да завърши, McDonalds пусна меню от 5 долара.
Гигантът на бургерите се опитва да привлече посетители и извън САЩ. Независимо от това подразделението за международни пазари, което включва големи сегменти като Франция и Германия, отчита спад от 1,1% през тримесечието.
Отделът на компанията за международни лицензирани пазари, който включва Китай и Япония, отбелязва понижение на продажбите от 1,3%.
Акциите на ресторантите се понижават през последните месеци, тъй като потребителските разходи в САЩ са подложени на натиск, а анализаторите на Уолстрийт очакват и други вериги да не постигнат очакваните печалби.
Дяловете на веригата са се понижили с около 15% през последните 12 месеца до края на търговията в петък. Ресторантският подиндекс на S&P 500 е спаднал с 11% за същия период.