KFC стана поредният световен бранд, който включи възможностите на изкуствения интелект в новата си рекламна кампания.

Веригата за бързо хранене използва един от недостатъците на технологията – склонността да генерира повече пръсти на човешки ръце, като го обвърза със собственото си мото „Толкова вкусно, че да си оближеш пръстите“.

Компанията покани потребителите си в социалните мрежи да създават и споделят изображения на продукти на KFC, генерирани от изкуствен интелект, пише creativebloq.com.

Разработена съвместно с Leo Burnett, кампанията насърчава клиентите да използват генератора на изображения Meta AI в Instagram и да създават изображения на ръце, които ядат KFC, след което да ги публикуват и да тагнат бранда.

Изглежда обаче, че стратезите не са преценили съвсем правилно човешката реакция, тъй като повечето потребители не са запалени от идеята.

KFC се опита да раздвижи кампанията с подканата: „Представете си ръка, която величествено държи блестящи златни кюфтенца KFC Georgia“.

Сред отговорите на публикацията бяха: „Представете си, че плащате на художниците“ и „Представете си, че никога няма да се отървете от солените сикюфтета от менюто“.

Последва нов пост отново с „Представете си ръка, която държи пилешка хапка KFC honey sriracha“.

Един от коментарите беше: „Това трябва да е най-мързеливият маркетинг, който някога съм виждал“.

Противоречивите резултати говорят за едно: когато става въпрос за изкуствен интелект, дори нещо, което изглежда лесно постижима цел, може да се спука като сапунен балон.

KFC допуска няколко основни грешки в кампанията си. Първо – не предлага никаква награда. Безплатното публикуване в социалните мрежи работи най-добре, когато се случва органично, като например шейковете на McDonald's.

Второ, създателите на кампанията предполагат, че хората ще искат да публикуват изображения на пилешки хапки с изкуствен интелект в своя Instagram канал, което едва ли повечето правят.

Освен това, рекламата е леко закъсняла, тъй като много от най-употребяваните генератори на AI изображения са станали много по-добри в генерирането на правилен брой пръсти.

Има успешни примери за кампании, които са използвали изображения, генерирани от изкуствен интелект, като KitKat, но те обикновено също са критикувани.

И накрая - въпреки че KFC се опитва да иронозира недостатъка в резултатите на технологията, тя всъщност постига обратен ефект, като насърчава потребителите да я използват повече, при това при строго зададени критерии.