Oura и Samsung се борят за „Свещения Граал“ на смарт пръстените
Подобно на много хардуерни компании, като Apple и Samsung, Oura търси начини, по които да използва напредващите възможности на изкуствения интелект, за да предоставя персонализирана информация на потребителите
Навлизането на Samsung в сферата на умните пръстени не притеснява ръководителя на пионера на продуктовата категория Oura Том Хейл. Той всъщност казва, че вижда ръст в бизнеса.
„Що се отнася до въздействието върху нашия бизнес, то е нулево. Ако не друго, бизнесът ни стана по-силен след тяхното изявление“, казва Хейл пред CNBC.
Водещият продукт на компанията е Oura Ring 4, устройство, известно като смарт пръстен. Той е снабден със сензори, които могат да проследяват някои здравни показатели, позволявайки на потребителите да научат повече за качеството на съня си или за това доколко са готови да се справят с предстоящия ден.
Основана във Финландия през 2013 г., компанията е наричана от анализаторите пионер в областта на смарт пръстени. Oura е продала повече от 2,5 милиона броя, откакто е пуснала на пазара първия си продукт. CCS Insight прогнозира, че компанията ще завърши годината с 49% пазарен дял при смарт пръстените.
На този фон най-големият производител на смартфони в света Samsung направи първия си опит в областта на умните пръстени тази година с Galaxy Ring, който според някои е поставил категорията устройства на картата и я е популяризирал сред по-широка аудитория.
Хейл се стреми да позиционира Oura като „здравна и научна компания от самото начало“, като целта е продуктът ѝ да бъде „клиничен клас“. Oura дори търси одобрение от Американската администрация по храните и лекарствата (FDA) за своя пръстен, който да се използва за диагностика.
Според главния изпълнителен директор фокусът на Oura върху здравето и науката е това, което я отличава от конкурентите. Бизнес моделът на компанията разчита на продажбата на хардуер, както и на месечна абонаментна услуга за 5,99 долара, която позволява на потребителите да получават информация от своя пръстен. Oura твърди, че има близо 2 милиона абонати.
„Ние приличаме повече на софтуерна компания, отколкото на хардуерна. И мисля, че това е функция на бизнес модела и на факта, че той работи. Абонатите ни продължават да плащат“, казва Хейл.
Oura гледа на храненето като на следващ „стълб към развитието”
Хейл отбелязва, че компанията сега тества храненето, като потребителите могат да направят снимка на храната си и да я регистрират в приложението Oura. Също така той подчертава скорошното придобиване от Oura на Veri, стартъп за метаболитно здраве, който може да взема данни от непрекъснати глюкомери - малки устройства, поставяни в ръката на човека - за да даде представа за нивата на кръвната захар.
Хейл посочва, че това, в комбинация с функцията за проследяване на храната на Oura, би могло да покаже на потребителя как определени ястия влияят на нивата на глюкозата му.
Много от съвременните глюкомери са инвазивни и трябва да се поставят в кожата. Някои наблюдатели смятат, че неинвазивният глюкозен монитор върху носими устройства може да бъде нещо, което да промени ситуацията, но Хейл предупреждава, че това е трудна за постигане цел.
„Идеята, че едно устройство ще стигне дотам, според мен, определено е Свещеният Граал и подобно на Свещения Граал, те може никога да не го намерят, защото това е много труден проблем за решаване.“
„Никога не казвай никога. Със сигурност технологиите продължават да се развиват и всякакви възможности се появяват“, добавя Хейл.
Нов хардуер и изкуствен интелект
Макар че в момента Oura продава само пръстени, Хейл вижда, че в бъдеще компанията ще разработва нови продукти.
Подобно на много хардуерни компании, като например Apple и Samsung, Oura търси начини, по които да използва напредващите възможности на изкуствения интелект, за да предостави на потребителите по-персонализирана информация.
Производителите на смартфони говорят за така наречените „агенти на изкуствения интелект“, които те разглеждат като асистенти, способни да предвиждат какво иска потребителят.
Компанията тества продукт с AI, наречен Oura Advisor, в подобна насока.
„Мислете за него като за лекаря в джоба ви, който знае всички данни за вас“, казва Хейл.
„Наистина се наслаждавам на свободата, която получаваме като частна компания. Ние сме отговорни пред нашите инвеститори и акционери, но те са готови да ни позволят да работим с много по-голям лиценз“, каза той. „И ако решим, че искаме да станем нерентабилни, защото искаме да инвестираме в притежаването на някоя категория софтуер за здравеопазването, всичко ще бъде наред. Те ще бъдат щастливи от това.“