Instagram разработва бутон за нулиране на профили
Той ще позволи на потребителите да прегледат акаунтите, които следват, и да премахнат съдържание, което вече не искат да виждат
Алгоритмите на Instagram не винаги попадат в целта.
Понякога социалната мрежа вкарва във фийда ви публикации, които отразяват нещо, към което отдавна сте загубили интерес. В други случаи просто греши.
Сега платформата е в процес на разработка на бутон „нулиране“, който да даде на фийда ви ново начало, пише Fortune.
Meta заяви, че тества начин, по който хората да получават рестарт за Explore, Reels и Feed. Функцията все още се тества, но компанията заяви, че „скоро ще се разпространи в световен мащаб“.
Нулирането също така ще позволи на потребителите да прегледат акаунтите, които следват, и да премахнат от профилите си тези, които споделят съдържание, което вече не искат да виждат.
Новият инструмент няма да изтрива данните ви от приложението или да променя начина, по който компанията обслужва реклами.
Meta допълва, че промяната е начин да направи приложението по-безопасно за потребителите тийнейджъри.
„Искаме да сме сигурни, че всички Instagram профили - особено тези на тийнейджърите, имат безопасни, положителни, съобразени с възрастта им преживявания и чувстват, че времето, което прекарват в Instagram, е ценно“, пише компанията в публикация в блога си и допълва:
„Искаме да предоставим на тийнейджърите нови начини да оформят преживяването си в Instagram, така че да продължи да отразява техните страсти и интереси, докато те се развиват.“
Instagram е в отбранителна позиция по отношение на начина, по който работи с млади потребители, след като информатор изнесе вътрешни документи, според които Facebook съзнателно дава приоритет на печалбата пред благосъстоянието и безопасността.
Спорът доведе до свидетелски показания в Конгреса и предизвика дебати какво може да се направи, за да се защитят непълнолетните онлайн. През октомври 2023 г. повече от 30 американски щата подадоха съдебен иск срещу Meta с твърдения за вреден маркетинг за младежи.
Преди два месеца компанията представи нов вид акаунт в Instagram за лица под 16 години, със значително повече инструменти за родителски контрол.
Настоящите потребители на Instagram, които попадат в този възрастов диапазон, също бяха автоматично поставени в акаунти за тийнейджъри, припомня Fortune.