Антитръстовият надзорен орган на Канада съди Google с цел да предизвика разформироването на отдела за рекламни технологии на компанията. В изявление, публикувано в четвъртък, Бюрото по конкуренцията обяви, че „задълбочено“ разследване е установило, че Google злоупотребява с господстващото си положение в уеб рекламата, за да „запази и укрепи пазарната си мощ“.

По-конкретно, регулаторът обвинява Google, че предоставя на собствените си инструменти преференциален достъп до онлайн рекламни места. Бюрото за конкуренция твърди, че компанията също така е поела финансови щети само и само да постави в неравностойно положение конкурентни платформи. Според него тя дори е стигнала до там, че е диктувала условията, при които нейните клиенти могат да правят бизнес с конкурентни компании за рекламни технологии.

Бюрото за конкуренция иска да принуди Google да продаде два от своите рекламни инструменти и да плати глоба за поведението си.

„Бюрото за конкуренция проведе задълбочено разследване, което установи, че Google е злоупотребила с господстващото си положение в онлайн рекламата в Канада. Компанията е заключвала участниците на пазара в собствените си инструменти за рекламни технологии, изключвайки конкурентите и изкривявайки конкурентния процес“, казва Матю Босуел, комисар по конкуренцията на Канада. „Поведението на Google е в ущърб на канадските рекламодатели, издатели и потребители. Отнасяме случая си до Трибунала, за да спрем тези действия и техните вредни последици“.

Пред Reuters от технологичния гигант коментират, че жалбата „игнорира интензивната конкуренция, при която купувачите и продавачите на реклами имат голям избор“. Технологичният гигант добавя, че очаква с нетърпение да оспори иска в съда.

„Нашите инструменти за рекламни технологии помагат на уебсайтовете и приложенията да финансират своето съдържание и дават възможност на компаниите от всякакъв размер да достигат ефективно до нови клиенти“, категоричен е Дан Тейлър, вицепрезидент на Global Ads в Google.

Новината идва в момент, в който Google се опитва да отблъсне подобна атака от страна на Министерството на правосъдието на САЩ. То също иска да разбие рекламния бизнес на компанията. Двете страни изнесоха заключителните си аргументи по това дело в понеделник, а решението може да бъде обявено още следващата седмица.