Jaguar представи противоречивата си нова идентичност с Type 00
Концептуалният автомобил демонстрира как производителят смята да изглеждат новите му модели
Култовият британски автомобилен производител Jaguar разкри новата си визия за дизайн на автомобили в понеделник вечерта с представянето на изцяло електрически концептуален автомобил, наречен „Type 00“.
Автомобилът, чието име се произнася „Type Zero Zero“, се отличава с минималистичен, но донякъде крещящ дизайн. Той е кутиеобразен, с елегантни светлини и големи колела, което представлява забележителна визуална промяна в сравнение с настоящите спортни автомобили и SUV на бранда.
Автомобилните производители обичайно използват концептуални модели, за да оценят интереса на клиентите към даден дизайн или да покажат бъдещата посока на развитие на даден автомобил или марка. Те не са предназначени за продажба.
Очаква се Jaguar да произведе няколко нови електрически автомобила през следващите години, включително GT модел с четири врати, който трябва да бъде представен през следващата година и да прилича на концептуалния автомобил Type 00. Компанията предвижда пробег до 700 километра с едно зареждане на новия си сериен електромобил, като при бързо зареждане от 15 минути той може да спадне до 320.
Новият концептуален автомобил се появява няколко седмици след като Jaguar пусна артистичен видеоклип, предназначен да представи ребрандирането на компанията и наречен Copy Nothing. В 30-секундният клип изпадналата в затруднение автомобилна компания показа нови лога и шрифтове. Тя е част от Tata Motors, която притежавана Jaguar Land Rover.
Миналия месец ребрандирането и видеоклипът бяха широко коментирани в интернет и предизвикаха известни критики в социалните медии. Те варираха от негативни коментари за избора на шрифт до отхвърляне на решението на компанията да премахне животинското лого на Jaguar. То беше емблема на компанията от 50-те години на миналия век. Критиците смятат, че по този начин тя изоставя своето наследство. Те отбелязват също така, че във видеото на рекламата няма автомобил.
Компанията защити визията си въпреки отзвука, като заяви, че „обновяването на марката Jaguar е смело и изобретателно преоткриване и както се очакваше, то привлече внимание и дебати“.
Рекламната кампания се появи, след като в началото на ноември Jaguar спря всички продажби на нови автомобили във Великобритания, тъй като се подготвя за трансформация на дейността си през 2026 г. като производител, работещ само с електрическо задвижване.
Това е част от по-широката промяна в индустрията, която поставя множество предизвикателства пред автомобилните производители. През последните няколко години няколко компании обявиха планове за ексклузивна продажба на електрически превозни средства, но много от тях впоследствие се отказаха на фона на по-бавното от очакваното възприемане на електромобилите.
„Трябва да възстановим марката си и то на съвсем различна ценова точка, така че трябва да действаме по различен начин. Искахме да се отдалечим от традиционните автомобилни стереотипи“, коментира пред Financial Times миналия месец управляващият директор на Jaguar Роудън Глоувър.