Мока мус официалo беше обявен за цвят на 2025 г. от френския институт Pantone, където е познат с код 17-1230.

Той е много светло кафяв, напомнящ на фин какаов крем, разбит с белтъци.

„Това е основополагащ нюанс. Модерен, но също така и неутрален. И именно това го прави толкова универсален.“, казва Лори Пресман, вицепрезидент на Pantone Color Institute, цитиран от Fast Company.

Органичен, безсезонен, полово неутрален мост между всякакви популярни цветови палитри - това е цветът на 2025 г.

Може да се съчетава както с ярки пастелни цветове, така и с наситени като розово, махагон и чисто лилаво. Освен това е поразителен на фона на бялото - получавате висококонтрастния ефект на черното и бялото, но с малко повече топлина.

„Това е цвят, който може да бъде не само скромен и приземен, но и да изразява лукс по много сдържан начин. Така че, преминава през много различни области на дизайна.“, допълва Пресман.

Всеки, който следи внимателно тенденциите в дизайна, няма как да не отбележи, че Pantone тихомълком избра този цвят още през март, допълва Fast Company.

Цветът на годината цели да улови психологическата нагласа в обществото. А ние сме в нагласа след пандемия, преосмисляме баланса между професионалния и личния живот и търсена на повече пространство за себе си.

„Не бих използвал думата „съзнателен“, за да опиша това. Наистина бих казал, че е по-скоро холистично“, казва Пресман.

„Това е обмислено снизхождение. Вместо панталони за йога и напомняния да пиете вода, този нюанс символизира чаша кафе или хапка млечен шоколад. Вкусът, който внушава, се харесва на желанието ни за комфорт“, казва Леатрис Ейзман, директор на Института Pantone.

Макар че тези земни, меки като текстура нотки са в духа на времето от няколко години, Мока мус може да служи като котва в морето от микротенденциозни цветове, които възникват в ерата на TikTok. Той работи с много други гами и има гъвкавостта да продължи да го прави.

Точно тази универсалност кара Pantone да вярва, че ще бъде цвят, който ще се задържи още известно време, ще си проправи път в повече индустрии и ще послужи като разумна инвестиция за компаниите. Това е визуален вкус, който говори на днешната култура.

Институтът Pantone си партнира с компанията за уебсайтове Wix, например, за да въведе цвета в своите дигитални продукти. В този смисъл, мока мус, колкото и опияняващо неустоим да е брандингът му на „горещата снимка“, функционално ще означава нещо повече от „най-важният цвят на годината“.