BYD надминава целта си за продажби, изпреварвайки водещи конкуренти
Подпомогната от стабилните продажби в Китай, BYD е на път да постигне годишната си цел за продажби от 4 млн. автомобила, с което ще изпревари японската Honda и детройтския Ford за 2024 г.
Производителят на електромобили BYD продължава да печели пазарен дял, тъй като най-големият автомобилен пазар в света отбелязва най-бързо растящия си месец през 2024 г., което го поставя на пътя да надхвърли целта си за глобални годишни продажби и да изпревари Ford и Honda.
През тази година BYD се разраства извънредно много, засилвайки капацитета си и предприемайки масирано наемане на служители, за да увеличи приходите си, които през третото тримесечие надминаха тези на лидера Tesla.
Подпомогната от стабилните продажби в Китай, BYD е на път да постигне годишната си цел за продажби от 4 млн. автомобила, с което ще изпревари японската Honda и детройтския Ford за 2024 г. Китайският гигант е доставил 3,76 млн. автомобила през първите 11 месеца на тази година, включително 506 804 единици, продадени през ноември, съобщава Reuters.
Подкрепена от силните продажби, водени от конкурентна гама модели с най-новата си хибридна технология, BYD печели преднина пред съперниците си, тъй като продажбите в Китай са нараснали през ноември с най-бързия темп спрямо предходната година от януари насам, благодарение на субсидиите от правителството.
Към миналия месец делът на BYD на китайския автомобилен пазар, който съставлява повече от 90% от общите ѝ продажби, е 17,1%, което е над 12,5% през 2023 г., по данни на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA).
За сравнение, двете съвместни предприятия на Volkswagen със SAIC и FAW Group заемат общо 11% пазарен дял през периода януари-ноември, в сравнение с 14,2% през миналата година.
Ако тази динамика на продажбите се запази, BYD може да продаде повече от 6 млн. единици през следващите 12 месеца, което ще я изравни с водещите световни автомобилни групи като General Motors и Stellantis.
През периода август-октомври автомобилният производител е добавил близо 200 000 единици производствен капацитет и е наел 200 000 работници за производство на автомобили и части, заяви изпълнителен директор на BYD през ноември. Общият брой на служителите е близо един милион към септември, което е увеличение от около 703 500 в края на 2023 г.
Усилията на компанията за увеличаване на мащаба ѝ помагат да изпревари съперниците си по отношение на растежа, да контролира по-добре разходите и да спечели жестоката ценова война в Китай, която притисна много чуждестранни производители на автомобили.
В последния знак за задълбочаващите се проблеми на чуждестранните производители на автомобили в Китай GM заяви миналата седмица, че ще поеме разходи за над 5 млрд. долара за дейността си в страната поради преструктуриране и намаляване на стойността на съвместното предприятие, което търпи загуби и намалява продажбите.