Нарастващите продажби на хибриди изстрелват китайските производители към нови върхове
Ако BYD запази средния си месечен темп в чужбина до края на декември, тя ще продаде малко под 400 000 броя извън Китай тази година
Китайският EV гигант BYD регистрира рекорден брой продажби през август, като доставките на хибриди са нараснали по-бързо от тези на изцяло електрически модели.
Компанията съобщи, че продажбите през август са се увеличили с 30% на годишна база до 370 854 бройки.Продажбите на изцяло електрически модели са нараснали с близо 12%, докато тези на хибриди са скочили с 48%. За разлика от тях, няколко стартъпи за електромобили отбелязаха спад в доставките през миналия месец.
Компанията Li Auto, известна най-вече с моделите си с удължен пробег, отчете 48 122 доставки през август, което е спад спрямо рекордните 51 000 през юли.
Aito, която използва технологията на Huawei е доставила 31 216 автомобила през миналия месец, което е с около 10 000 броя по-малко в сравнение с предходния месец. Huawei продаде търговската марка и патентите на Aito на автомобилния производител Seres за 2,5 млрд. юана (352,5 млн. долара).
По-ниските цени на пазара
Nio съобщи, че е доставила 20 176 автомобила през август, което е лек спад спрямо юли, но надхвърля 20 000 броя за четвърти пореден месец.
По-евтиното ѝ подразделение Onvo отвори 105 магазина в неделя, докато се подготвя да започне доставките на първия си автомобил, SUV L60, този месец. Очаква се Nio да отчете приходите си в петък.
Xpeng регистрира 14 036 доставки през август, което е най-добрият месец за годината. Компанията заяви в петък, че е започнала някои доставки на своя наскоро пуснат на масовия пазар електромобил Mona M03, който се продава за по-малко от $20 000 в Китай. Не е ясно дали тези доставки на M03 са включени в общата цифра, съобщена от Xpeng.
Подкрепяният от Geely Zeekr отчете месечно увеличение до 18 015 доставки през август, но това е спад спрямо 20 206 през юни.
Подбиване на Tesla и глобализация
В петък Zeekr съобщи, че ще пусне първия си SUV този месец с цена, по-ниска с около $1 400 от Model Y на Tesla. Регистрираната в САЩ китайска компания заяви, че има за цел да достави SUV в световен мащаб до края на тази година, но не уточни в кои държави или региони.
BYD обяви, че е доставила 31 451 автомобила в чужбина миналия месец, с което общият брой на продажбите от началото на годината досега е 264 869.
Ако компанията запази средния си месечен темп в чужбина до края на декември, тя ще продаде малко под 400 000 броя извън Китай тази година, пише CNBC.
Xiaomi заяви, че е доставила над 10 000 автомобила само през август за трети пореден месец. В средата на юли главният изпълнителен директор Лей Дзюн каза, че компанията има за цел да достави 100 000 броя от своя електрически седан SU7 до края на ноември.
Това показва, че компанията трябва да доставя средно поне 16 000 автомобила месечно от август до ноември. Компанията за смартфони започна масови доставки на SU7 през април на цена с около 4000 долара по-ниска от тази на Model 3 на Tesla.