Революционната стратегия на Пощенска банка „Силата в едно: Обединяване на клиентското изживяване във всички канали“ получи признание от престижната глобална организация Qorus, лидер в насърчаването на иновациите във финансовия сектор. Тя е включена в 15-то издание на доклада „Qorus - Infosys Finacle Innovation in Retail Banking“ за 2024 г. В него намират място най-новите тенденции и най-добрите проекти за иновации и трансформация в света.

Стратегията на Пощенска банка е изцяло насочена върху развитие на ангажираността с клиентите, многоканалния подход и управлението на връзките. Тя е базирана на платформата Salesforce, която е най-модерното и ефективно решение за управление на комуникацията с клиенти (CRM).

Чрез комбиниране на 360-градусов поглед с мултиканални взаимодействия адаптивната облачна платформа на Пощенска банка дава възможност на служителите да се отличат в динамична среда. Това, от своя страна, им позволява да отговорят умело и адекватно на променящите се регулации, пазарните тенденции и очакванията на клиентите. Геймифицираните елементи повишават мотивацията на служителите, стимулират растежа, лоялността на клиентите и подобряват ефективността на продажбите.

„С помощта на изкуствен интелект платформата анализира със забележителна прецизност поведението и очакванията на клиентите и това ни позволява да изградим индивидуален подход в контакта с тях. Високотехнологичното решение също така ни позволява надграждащо да оптимизираме взаимоотношенията с клиентите чрез достигане на ново ниво на обслужване и максимална тяхна удовлетвореност“, коментират от Пощенска банка.

Данните на финансовата институция сочат, че ясната стратегическа визия за бъдещето, насочена към устойчив растеж на бизнеса, е довела до впечатляващи резултати в три основни направления:

•     Значителен бизнес ефект – постигнат ръст от 30-35% (400 милиона евро) в годишния нов потребителски кредитен бизнес, материализиран чрез най-добрите стратегии за CRM.

•     Повишена ангажираност на клиентите – достигане до над 4 милиона контакта с клиенти годишно, като са реализирани 360 ежедневни персонализирани кампании.

•     Оптимизация и ефективност на операциите – анализът на банката отчита, че са автоматизирани и рационализирани над 600 процеса, значително подобряващи оперативната ефективност.

„Проектът на Пощенска банка се откроява сред многобройните предложения, демонстрирайки изключителна креативност и иновативност. Ние сме развълнувани да го включим в нашия доклад редом с над 130 банки, включително някои от най-уважаваните имена като BNP Paribas - Франция, Bradesco - Бразилия, HSBC - Хонг Конг, mBank - Полша, Standard Chartered - Сингапур, Novobanco - Португалия. Всеки от тези брандове предоставя уникален подход към развиващите се предизвикателства в банкирането днес и за нас е чест да включим вашия проект заедно с тях. Отдадеността на разработващия екип за насърчаването на ориентирани към клиента решения с усъвършенствани възможности, управлявани от данни и адаптивни платформи, отличава Пощенска банка в тази конкурентна област“, посочват от Qorus.