Финансовият технологичен еднорог GoCardless намали загубите си наполовина през 2024 г. и заяви, че се стреми да постигне целогодишна рентабилност до 2026 г.

Базираният в Лондон стартъп, който помага на бизнеса да събира периодични плащания, като например абонаменти, отчете нетна загуба от 35,1 млн. паунда (43,8 млн. долара) за цялата година, приключваща на 30 юни 2024 г.

Това е 55% подобрение в сравнение със загубата от 78 млн. паунда на GoCardless за предходната година, отбелязва CNBC.

Според компанията, „дейностите по преструктуриране“ в края на цялата година, приключваща през юни 2023 г., са допринесли за намаляване на оперативните загуби през 2024 г.

През юни 2023 г. GoCardless обяви, че съкращава 15% от работната си сила в световен мащаб. Това доведе до намаляване на разходите за заплати с 13% до 79,2 млн. паунда през финансовата 2024 г. на компанията.

Все пак, макар че подобри финансовата картина, главният изпълнителен директор на GoCardless Хироки Такеучи заяви пред CNBC, че ръстът на приходите е помогнал значително.

„Ние сме много по-фокусирани върху разходната част. Искаме да станем ефективни, докато се разрастваме“, допълни Такеучи. „Но също така трябва да продължим да растем. Нуждаем се и от двете неща, за да стигнем там, където искаме да бъдем.“

GoCardless увеличи приходите си с 41% до 132 млн. паунда през цялата 2024 г. От тази обща сума 91,9 млн. паунда идват от приходи от клиенти.

Миналата година еднорогът отбеляза първия си месец на печалба през март 2024 г. Такеучи заяви, че целта му е GoCardless да отчете първата си печалба за цялата година след 12 до 18 месеца, като добави, че е „на път“ да го направи.

През септември GoCardless придоби компанията Nuapay, която помага на бизнеса да събира и изпраща плащания чрез банков превод. Запитан дали GoCardless обмисля по-нататъшни сливания и придобивания, Такеучи заяви, че „активно търси“ и добави: Виждаме много възможности.

След придобиването на Nuapay GoCardless тества нова функция, която позволява на техните потребители да разпределят средства на собствените си клиенти.

Компанията е подкрепена от подразделението за рискови инвестиции на Alphabet - GV, Accel и BlackRock и за последен път беше оценена на 2,1 млрд. долара през февруари 2022 г. Такеучи заяви, че стартъпът няма нужда от външен капитал и че „няма планове“ за първично публично предлагане в близко бъдеще.

Финтех компаниите следят отблизо плана на шведската Klarna за публично предлагане - но много от тях изчакват да видят как ще протече той, преди да вземат решение за собствените си стратегии,

При исторически ниските нива на технологични IPO-та няколко стартъпа вместо това решиха да осигурят ликвидност на служителите и ранните акционери, като продават акции на вторичния пазар, припомня CNBC.