Британският стартъп Nothing представи своя нов бюджетен смартфон Phone (3a), с който се надява да внесе свежест в индустрията и да излезе от „цикъла на еднообразието“ при мобилните устройства, пише CNBC.

Устройството се отличава с нестандартния си дизайн, в който са вплетени различни форми, както и със специалните си Glyph светлини на гърба, които се активират при входящи обаждания и получаване на известия.

Стартовата цена, на която ще се продава Phone (3a), ще бъде около $414, а по-мощната версия Phone (3a) Pro, която предлага по-добри камери и допълнителни функции, ще започва от $571.

Новият модел разчита на Snapdragon 7s Gen 3 на Qualcomm, което представлява промяна в стратегията на компанията, след като предишният Phone (2a) използваше MediaTek Dimensity 7200 Pro.

Впечатление прави и тройната камера на модела, която включва 50 MP основен сензор с оптична стабилизация за ясни и стабилни кадри, 50 MP телефото обектив за по-добър зуум и 8 MP ултраширокоъгълен обектив от Sony.

Съоснователят на Nothing Карл Пей, който преди това беше част от екипа на OnePlus, иска да върне „топлината“ в технологиите, създадени с мисъл за потребителя.

„Хората преди бяха толкова ентусиазирани за новите технологии, но днес изглежда, че това вълнение се е изчерпало. Ние искаме да променим това“, споделя Пей в интервю за CNBC още през 2021 г.

Компанията използва нестандартен маркетингов подход, за да привлече вниманието на потребителите.

Преди премиерата на Phone (3a) Nothing публикува видео, в което хуманоиден робот на норвежката компания 1X разопакова устройството и го представя пред зрителите.

Според анализатора Бен Ууд от CCS Insight стратегията на Nothing е точно това, от което има нужда пазарът: „Ако искаш да продаваш телефони в бюджетния сегмент, трябва да предложиш нещо, което изпъква сред останалите.“

Въпреки атрактивния си дизайн и мощната камера, Phone (3a) не се различава драстично от конкурентите си. Формата му напомня на тази на iPhone, а функциите му са стандартни за съвременните устройства.

Според Ууд Nothing няма мащаба на гиганти като Apple и Samsung, но за стартъп от тяхната величина „стотици хиляди продадени бройки със сигурност ще бъдат успех“.

Към момента компанията е продала над 7 милиона устройства, включително безжичните слушалки Ear, а приходите ѝ през 2024 г. надхвърлят 1 милиард долара.

Компанията насочва сериозно вниманието си към индийския пазар, където отчита ръст от 557% на годишна база през 2024 г. Phone (3a) Pro обаче няма да се предлага в страната.

Очаква се съоснователят Акис Евангелидис да се премести в Индия по-късно тази година, за да ръководи операциите там.