Fila залага на Хейли Бийбър с нова athleisure колекция
"Ако не бих го носила, не бих го пуснала на пазара", казва моделът за новата си колекция с бранда
&format=webp)
Спортният бранд Fila търси спасение в лицето на Хейли Бийбър, за да се измъкне от „сигурна смърт“, пише Fast Company.
Компанията, която изпитва затруднения в последно време, пуска нова колекция в партньорство с основателката на Rhode Beauty.
Линията Hailey Bieber x FILA Collection включва 13 модела за пролет/лято 2025 - от къси тениски и спортни панталони до широки пуловери. Вместо да залага на спортни постижения, брандът акцентира върху athleisure визия, която се вписва идеално в ежедневния гардероб.
Колекцията вече е налична на официалния сайт на Fila, както и в избрани магазини на Urban Outfitters.
След като миналата година компанията обяви съкращения в САЩ, а през януари освободи 130 служители в централата си в Мериленд, Fila търси нови начини да възвърне позицията си. За разлика от конкурентите Lululemon и Alo Yoga, които умело капитализират бума на спортното облекло след пандемията, Fila не успява да постигне същия успех.
Това не е първото партньорство между Fila и Бийбър - миналата година тя представи колекция с ретро естетика, отново насочена към ежедневния стил. Новото сътрудничество е поредният опит на бранда да се впише в athleisure тенденцията и да привлече женската аудитория.
Маркетинговата стратегия не е случайна - все повече спортни брандове залагат на известни личности вместо на професионални спортисти. Nike направи същото наскоро, когато обедини сили с Kim Kardashian за линията си NikeSkims - комбинация между спортната идентичност на Nike и луксозната привлекателност на Skims, оценена на 4 милиарда долара.
Въпреки че Fila традиционно работи с атлети, като новозеландската тенисистка Лулу Сун, партньорството с Хейли Бийбър отваря врати към по-широк пазар.
„Ако не бих го носила, не бих го пуснала на пазара“, казва Хейли Бийбър в промоционално видео за новата ѝ колекция с Fila.
Партньорството идва в перфектния момент - тенденцията tenniscore беше хит миналата година, а Hailey Bieber x FILA Collection се вписва идеално в тази естетика. Сред акцентите са лека плисирана пола от кепър и широк плетен пуловер, които придават модерен прочит на класическата тенис визия.
За Fila това сътрудничество не е просто средство за продажба на дрехи - това е стратегия за утвърждаване на марката в athleisure сегмента, където конкурентите ѝ вече доминират. С избора на модел вместо професионален спортист, Fila залага на потребители, които търсят стил и удобство, а не само спортна функционалност.