Nike направи една от най-сериозните крачки към женската си аудитория, като разшири позициите си в сегмента на спортно-ежедневното облекло с новата си марка NikeSkims - резултат от партньорство със Skims на Ким Кардашиян.

Очакваната колекция ще дебютира през пролетта и ще включва облекло, обувки и аксесоари. Концепцията зад NikeSkims комбинира силните страни на двете компании - иновациите и спортния дух на Nike с боди-позитивния дизайн и стил на Skims, пише Fast Company.

„През последните пет години Skims променя представата за бельо и комфортно облекло, като залага на инклузивността и самочувствието“, коментира съоснователят на Skims Йенс Греде. „Сега, заедно с Nike - безспорния лидер в спортните иновации, ще създадем нов стандарт в облеклото за активни жени.“

NikeSkims е първата нова марка в историята на Nike, създадена чрез партньорство с външна компания. Това е и една от най-мащабните колаборации на Skims до момента, след като марката вече работи с NBA, The North Face и Dolce & Gabbana.

Skims, която първоначално бе известна с бельо и оформящо облекло, все по-уверено стъпва на сцената на спортната мода. Миналата година марката лансира мъжка линия с участието на Шай Гилджъс-Александър, Ник Боса и Неймар. Тя също така стана официалният доставчик на бельо за NBA, WNBA и националните баскетболни отбори на САЩ.

От компанията загатват, че NikeSkims може да предложи и мъжка линия в бъдеще.

За Nike партньорството със Skims е опит да навакса пропуските си в сектора на спортно-ежедневното облекло, където марки като Lululemon, Hoka и On изпреварват гиганта с ранните си инвестиции в комфортно и стилно спортно облекло.

Nike традиционно залага на високотехнологичен спортен дизайн, но с този ход компанията отваря вратите си към по-широк кръг от потребители.

„NikeSkims ще помогне на жените да се чувстват едновременно силни и секси“, коментира Хайди О’Нийл, президент на потребителския сегмент, продуктите и марката Nike.

Новата колекция ще бъде част от по-голямата стратегия на Nike за укрепване на позициите ѝ на пазара, като особено внимание се отделя на женската аудитория.

Компанията излъчи своята първа Super Bowl реклама от 27 години насам, в която участва изцяло женски звезден състав, включително баскетболната сензация Кейтлин Кларк и лекоатлетката Ша’Карри Ричардсън.

Освен това Nike обяви и нов модел маратонки, посветени на А’жа Уилсън - една от най-добрите баскетболистки в WNBA.

„Няма друга марка за спортна екипировка, която да подкрепя жените в спорта така, както го прави Nike“, казва Ейми Монтан, вицепрезидент и генерален мениджър на Nike Women. „С NikeSkims ние засилваме тази подкрепа още повече.“

С този ход Nike се опира на модерната енергия на Skims, за да си върне предимството в растящия сегмент на спортно-ежедневната мода.

Дали ще се справи? Това предстои да разберем, но едно е сигурно - комбинацията от иновативен спортен дизайн и стил е перфектната формула за успех.