Новата стратегия на Nike и Lego: Детство, в което творчеството среща спорта
Засега двете компании крият подробностите в тайна, но открехват завесата с покана към всички деца за "една нова визия за спорт и творческа игра"
Лидерът в играчките Lego и спортният гигант Nike обявиха старта на сътрудничество, в което ще започнат да произвеждат „продукти, съдържание и преживявания под обща марка от следващата година“.
Не е ясно какво точно означава това, но потенциалът от сливането на две от най-любимите потребителски марки е огромен. И двете имат богат опит в проектирането на значими продукти: Nike със своята екипировка и брандиране, а Lego - с несравнимото преживяване при игра.
We're teaming up with @LEGO_Group to inspire a world where sport and creative play always wins.
— Nike (@Nike) August 22, 2024
Coming 2025.
Learn more: https://t.co/tIUKEBlkz8 pic.twitter.com/t4ihcwqW4N
Обединението им може да изненада не само децата, но и възрастните.
Според съвместното прессъобщение на компаниите, партньорството им се основава на взаимното убеждение, че творческите и физическите дейности са от решаващо значение за развитието на децата и за това да им се помогне да достигнат пълния си потенциал.
Освен това, съвпада с бизнес целите им. Ето защо Fast Company се опитва да разбере какво са подготвили, тъй като нито една от компаниите не коментира подробности за партньорството.
Възможности за съвместно брандиране
Най-логичното предположение е, че партньорството може да донесе комплекти Lego, използващи разпознаваемата марка на Nike по същия начин, по който Lego си е партнирала с множество други марки през годините.
Компанията продава версии на всички видове класически и съвременни автомобили (Ferrari, Porsche, Bugatti, Lamborghini и/или Vespa...), филмови продукции (Back to the Future, Ghostbusters, Lord of the Rings и предстоящия Wicked. . ), марки за игри (Nintendo, Atari, Namco . . . ), дори космически кораби на НАСА в сътрудничество с инженерите на космическата агенция.
Те са част от серията Lego Icons, затова е напълно нормално да си представим как датската компания създава комплекти от Nike Air Jordan и Nike Bruins на Марти Макфлай. Или как добавя детайли в най-популярната си линия играчки – Lego City, включвайки марката Nike в елементите на тези комплекти.
Освен това Nike има възможност да промени дизайна на суитчърите, тениските, раниците и други артикули с марката Lego, които се продават в онлайн и физическите магазини.
По същия начин Nike може да се възползва от възможността да добави естетиката на тухличките Lego към някои готини маратонки или линии спортни дрехи.
Нещо по-голямо
Но в това партньорство може да има и нещо по-интересно.
В съобщението за пресата Алеро Акуя, вицепрезидент по развитието на марката в Lego Group, казва, че компанията иска да вдъхнови нови начини за игра и творчество на децата - „да преосмисли как творческата игра и спортът могат да се обединят“.
Lego се позовава на свое проучване, според което една трета от децата в световен мащаб получават само три часа време за игра седмично. В същото време Световната здравна организация съобщава, че само едно от всеки пет деца има достатъчно физическа активност.
Това може да означава, че вместо да се конкурира със спорта, компанията за играчки иска да присъства във всяка физическа активност на децата. Това може да се изрази в някакъв вид комплект Lego, който се разпространява на детска площадка или в градината, обвързан с реален елемент за игра, който включва физическа активност.
Представете си игра за търсене на съкровище, която съчетава построяването на обекти от Lego, оборудвани с електронни сензори, върху маратонки Nike, снабдени с чипове за комуникация в близко разстояние (като тези, използвани за проследяване на AirTags). Свързана с телефони и таблети, подобна игра би могла да изгради мащабно „видео“ преживяване в реалния свят, в което децата трябва да се състезават, за да постигнат цели.
Сливане на физическото и дигиталното
През 90-те години век, когато популярността на видео игрите рязко нарасна и те отнеха часове от времето на децата за конструиране, продажбите на Lego пострадаха.
Първоначално Lego се опита да навлезе в тази сфера, но стратегията им се провали и компанията почти фалира. По-късно тя се научи да си партнира и да лицензира интелектуална собственост, за да създаде изключително успешна империя за дигитални игри, която стана пионер в идеята за комбиниране на физическите тухлички с интерфейс за дигитални преживявания.
Едно от най-успешните сътрудничества на Lego в историята е с Nintendo, благодарение на линията Lego Super Mario. Играта позволява на децата да изграждат физически нива на играта с помощта на тухлички и герои като Марио, Луиджи или принцеса Пийч, които са оборудвани с оптични сензори. Децата изграждат комплектите според инструкциите, като използват специални тухлички с визуални кодове, които сензорите на героите могат да разчитат. След това се състезават по физическите трасета, като атакуват врагове, ходят по различни терени и преминават през капани, за да получат монети и виртуални награди, всичко това благодарение на връзката с приложението Lego Super Mario.
Сега заменете екипировката на Nike с тази на героите на Марио и можете да видите как Lego може да стигне до детските площадки или паркове. Това е възможност за изграждане на лоялност в съзнанието на най-малките потребители навсякъде по света.
„Ангажирани сме да създадем по-достъпно и приобщаващо бъдеще, което да вдъхновява децата от всички възрасти и с различни възможности да бъдат по-активни“, казва Кал Дауърс, вицепрезидент на Nike за детската аудитория. „Заедно с Lego сме развълнувани да поканим всички деца в една нова визия за спорт и творческа игра.“