Converse е най-новата жертва на плана на Nike за спестяване на $2 млрд. разходи
Съкращенията в Converse идват след като Nike обяви, че до края на юни броят на освободените служители ще достигне 740
Converse е поредното дъщерно дружество на компанията-майка Nike, което усеща плана за спестяване на разходи от $2 милиарда, включващи съкращаване на 2% от работната му сила, съобщи Bloomberg във вторник, позовавайки се на вътрешна корпоративна комуникация.
В допълнение компанията заяви пред Fortune, че непрекъснато предприема стъпки за оптимизация в подкрепа на бъдещия си растеж.
Съкращенията в Converse идват след като Nike обяви, че до края на юни броят на освободените служители ще достигне 740.
В края на 2023 г. Nike представи план за спестяване на разходи, включващ не само намаляване на работната сила, но и стесняване на доставките, увеличаване на използването на автоматизация и преструктуриране на управлението.
Въпреки че има пазарна капитализация от 137,5 милиарда долара, което я прави най-голямата марка маратонки в света, американската компания започва да губи позиции пред огромната силна конкуренция, отбелязва Fortune.
„Виждаме индикации за по-предпазливо потребителско поведение по света“, каза финансовият директор Мат Френд пред анализатори през декември. „Знаем, че в среда като тази, когато потребителят е под натиск и промоционалната активност е по-висока, иновациите са това, което карат клиентите да действат.“
Въпреки че е изцяло собственост на Nike, Converse има своя собствена верига за маркетинг, развитие и доставки, която работи отделно от компанията-майка, но това не означава, че не е допринесла за неволите на Nike. Съставяйки 5% от продажбите на компанията, приходите на Converse се сриват с почти 20% до 495 милиона долара през третото тримесечие на 2023 г.
Трудностите на Converse се дължат отчасти на това, че брандът закъсня с налагането на привлекателни за по-младите поколения тенденции, казва Джесика Рамирес, старши изследователски анализатор в Jane Hali & Associates, пред Fortune. Подобен проблем изпитва и Nike като цяло.
Навиците от епохата на пандемията бяха благодат за индустрията за продукти за бягане, стимулирайки марки като On и Hoka, които доминираха в сектора, защото се харесаха на нарастващата тълпа от бегачи-аматьори, твърди Рамирес. Швейцарската марка On отбеляза 29% скок в продажбите за първото тримесечие на годишна база на стойност 560 долара във вторник, като за първи път премина крайъгълния камък от половин милиард. Hoka отбеляза ръст на продажбите от 21,9% (до 429,3 милиона долара) спрямо същото тримесечие на предходната година.
Що се отнася до лайфстайл обувките, потребителите се насочиха към Sambas и Gazelles на Adidas, след като германската марка инвестира в изпълнена с носталгия комуникационна кампания, за да наложи моделите. Продажбите на Adidas в Европа скачат с 14% през последното тримесечие, до голяма степен поради популярността на тези класически спортни обувки.
Nike отговори на конкуренцията, като представи новите Pegasus и намали количеството Air Force. Но това, което трябва да е най-голямата грижа на Nike, не е, че Adidas отхапва от неговата аудитория. Според Рамирес проблемът на гигантите е, че потребителите се насочват към много повече спортни марки, търсейки модели за различни дейности.
„Ако погледнете краката на хората днес, не е задължително да имате Adidas или Nike“, казва тя. „Виждате абсолютно всички марки, които играят на терена.“