Поколението Алфа се отнася сериозно към парите и навиците им за харчене го доказват.

Това показва ново проучване на аналитичната група на PR компанията DKC, споделено ексклузивно с Fast Company, в което са анкетирани 1000 респонденти, родители на деца на възраст от 8 до 13 години.

52% от тях са майки, а другата половина са бащи. Групата е съставена предимно от милениали (72%), а средният доход на домакинствата е между 75 000 и 99 000 долара.

Проучването установява, че поколението Алфа има доста значителен финансов ефект, въпреки че анкетираните не са най-богатите американци, а представители на средната класа.

Типичното дете Алфа харчи 45 долара от собствените си джобни всяка седмица, или около 2340 долара годишно. Когато съберем всички представители на поколението, това прави около 50 млрд. долара.

Откъде вземат всички тези пари? Около един на всеки трима (36%) получава парични доходи чрез онлайн продажби или препродажби, а почти половината (47%) вършат странна работа извън дома, като например гледане на деца, за да получават пари.

Най-често те получават пари за извършване на домакинска работа (69%) или като награда за добро поведение, оценки и т.н. (73%).

Мат Трауб, главен оперативен директор на DKC и родител на дете от поколението Алфа, казва пред Fast Company, че част от причините за това, че то е толкова финансово ориентирано, се дължат на факта, че харченето на пари може да става с едно докосване на пръста – буквално.

"Премахнахме много от традиционните пречки пред едно 10-годишно дете, което се опитва да харчи пари, което оказва влияние върху начина, по който мисли за парите и как ги харчи", обяснява Трауб. "Дигиталните плащания в приложението замениха стария подход на предварително планиране, молба към родителя да отвори и да даде от портфейла си, отиване до магазина и купуване на това, което искаш."

По същия начин приложенията улесняват повече от всякога извършването на покупки в магазина без пари в брой. "Дъщеря ми може да се разходи с приятелите си след училище и да реши на място да си купи ягодов фреш с моя акаунт в Starbucks, в който съм влязъл на нейния телефон", казва Трауб.

Но това не означава, че представителите на поколението Алфа харчат парите си небрежно. Повече от три четвърти (76%) от анкетираните родители твърдят, че децата им са по-добри във вземането на потребителски решения, отколкото те са били на същата възраст, а 69% казват, че вече разбират концепцията за корпоративните ценности.

Но родителите не просто наблюдават какво купуват децата. Всъщност те са силно повлияни от този избор. Почти половината от разходите на домакинствата (49%) се влияят от поколението Алфа. 92% казват, че децата им редовно ги запознават с продукти, услуги и марки. Това оказва влияние върху начина, по който те харчат за всичко – от храна и филми до мода и музика.

Трауб казва, че това влияние е спечелило на поколението Алфа нов прякор: поколението на порталите. Името отразява "начина, по който те пренасят инфлуенсърите и информацията за марките и продуктите директно до хората, които вземат решения в домакинството, като ефективно променят навиците за потребление".

"Това означава, че ако привлечете вниманието на поколението Алфа, ще се възползвате и от покупателната способност на милениалите – една икономически мощна комбинация", допълва той.

Според проучването любимите магазини за пазаруване на Алфа вероятно са същите като тези на техните родители: Списъкът се оглавява от Walmart, Amazon и Target.

Те също така са верни на своите кецове Nike. Всеки четвърти родител определя Nike като любимата марка на своето дете Алфа. Сред другите любими марки са Apple - номер 5, Lego - номер 6, и Starbucks - номер 8. Алфа също обича лукса (вземат всичко, което имат инфлуенсърите), като 69% от тях се насочват към марки от висок клас.

Но за щастие, не всичко е свързано с това кой има най-яките обувки.

Поколението Алфа са грижовни потребители, като 66% от родителите казват, че децата ги молят да даряват за благотворителност. 68% изразяват предпочитания към многообразието/равнопоставеността/включването, докато 63% са загрижени за устойчивото развитие, се казва още в проучването.