Розово лято. Как марките печелят от фантастичния пластмасов свят на Барби
Дългоочакваната премиера на филма Барби на Грета Гъруиг предизвика вълна от интерес от страна на малки и големи брандове, които искат да се възползват от вечната популярност на куклата чрез сключване на лицензионни сделки с Mattel - компанията за играчки, която стои зад 64-годишния продукт Barbie.
От лотарията за престой в Barbie Dreamhouse в Малибу на Airbnb до по-малки колаборации като ярко розовите пасти и четки за зъби на Moon Oral Care, марките започнаха да произвеждат лимитирани серии продукти в широк диапазон от категории, надявайки се те да предизвикат интерес сред феновете на куклата и филма, чиято премиера е в края на седмицата (22 юли).
Swoon, базирана в Ню Йорк марка напитки с нулево съдържание на захар, пусна версия на своята розова лимонада с марка Barbie през май, след като предлага сътрудничество на Mattel миналото лято. „Това ни позволява да достигнем до нови клиенти, като в същото време говорим с настоящите за нещо, което има културно значение“, казва съоснователят на Swoon Кристина Рос Бланкфейн, цитирана от Inc.
Това е първата колаборация на Swoon след стартирането на напитката през 2020 г. Розовата лимонада с опаковка на тема Барби ще бъде налична до края на годината.
Swoon
Други марки се възползват от манията по предстоящия филм още по-рано.
Компанията за стъклени изделия Dragon Glassware, базирана в Сакраменто, Калифорния, стартира първата си Barbie колаборация (от общо 3) през 2021 г. Основателят Мат Роленс казва, че се е обърнал към Mattel по време на Licensing Expo, годишно търговско изложение в Лас Вегас, с цел лансиране на първата брандирана колекция на Dragon. Той вижда колаборацията като възможност за разширяване на обхвата на Dragon до нови клиенти.
Dragon Glassware
„Много модни и козметични марки правят това, но предимството за нас е, че не се конкурираме с такива“, добавя Роленс. След успеха на първата Barbie колекция на Dragon, през 2022 г. марката пуска втора, за 60-годишнината на Barbie Dreamhouse, и още една през юни тази година.
Vooray, марка за спортни чанти, собственост на базираната в Калифорния Thirty Three Threads, пусна Barbie колекция през юни, след като се оказва, че Mattel активно търси партньор, който да създаде свързани с куклата стоки в категорията на спортните облекла. Изпълнителният директор на Thirty Three Threads Бари Бухолц казва, че първата продукция е разпродадена бързо. „Иска ми се да бяхме поръчали 10 п0-голямо количество“, казва той.
Vooray
За да бъде в крак с търсенето на Barbie колекцията, Vooray е отложила производството на основната си линия. „Не искаме да пропуснем тази възможност и да разочароваме клиентите, които са направили поръчки“, казва Бухолц.
По-рано Thirty Three Threads е имала успешни лицензионни сделки с Disney, създавайки колекции за своята марка спортни чорапи ToeSox, включващи класически герои като Мики Маус, принцеси на Disney и герои от Nightmare Before Christmas.
Да обличаш Барби: Жената, която превърна куклата в модна иконаДнес тя е 90-годишна, но през 1963 г. решава да кандидатства за моден дизайнер на Барби – позиция, която заема цели 36 години
Базираната в Кънектикът марка за временно боядисване на коса Hally пуска своята Barbie колекция през 2022 г. след като се свързва с Mattel чрез търговеца на дребно Ulta.
Основателят и главен изпълнителен директор Катрин Уинокър казва, че колекцията изглежда автентична за марката и също така предоставя чудесна възможност за увеличаване на нейната разпознаваемост. „Не можем да си позволим реклама по време на Super Bowl, но можем да си сътрудничим с много по-голяма от нас организация, за да научат повече хора за Hally”, казва Катрин.
Hally
Колекцията също така е помогнала на Hally да реши конкретно предизвикателство: да стане позната сред клиенти, които може да не отидат в магазина, за да търсят конкретни продукта на нейната марка. В магазините на търговеца Ulta Barbie колекцията на Hally е изложена заедно с други колаборации, свързани с куклата, което засилва видимостта на марката.
Преди това Hally е имала лицензионна сделка с Disney за временна боя за коса, свързана с филма на Pixar Turning Red и в момента работи върху предстоящо сътрудничество с Universal за Trolls.
От Барби до Мисията невъзможна – филмите през юли, които не са за изпусканеBBC изброява филмовите премиери, които да гледате този месец
Лицензионните сделки като партньорството на Hally с Mattel обикновено включват договорена ставка за всички продадени продукти от партньорската линия.
Разбира се, колаборациите с големи компании като Mattel не са лесна инвестиция, особено за по-малките марки, и освен това не гарантират маркетингова подкрепа от страна на по-големия партньор.
Mattel, например, публикува розовите колекции на Dragon в Instagram, но други трябва да вършат сами работата си по промотирането на продуктите.
„Компании като Mattel са фокусирани върху собствения си маркетингов план – няма как да разчитате да крещят от покривите за вас“, казва основателката на Hally Катрин Уинокър. Компанията сама популяризира Barbie колекцията си в TikTok, както и чрез имейл кампания и промоционално събитие. „Само за два месеца след пускането на продуктите на пазара, партньорството с Mattel надхвърли всичките ни прогнози за възвръщаемост на инвестициите“, добавя Катрин.