Google DeepMind: AGI ще бъде тук след 5-10 години – с човешки умения във всяка задача
„Все още не сме стигнали дотам. Тези системи са много впечатляващи в определени неща. Но има и други, които все още не умеят. А преди това ни предстои доста изследователска работа“, казва главният изпълнителен директор Демис Хасабис
&format=webp)
Изкуственият интелект, който може да се сравнява с човешките умения във всяка задача, ще стане реалност в рамките на 5-10 години.
Това заяви главният изпълнителен директор на Google DeepMind Демис Хасабис по време на брифинг в лондонските офиси на компанията, съобщава CNBC.
„Мисля, че днешните системи са много пасивни, все още има много неща, които не умеят. Но през следващите 5-10 години много от тези възможности ще започнат да излизат на преден план и ще започнем да се движим към това, което наричаме изкуствен общ интелект (AGI)“, обясни той и допълни: „Все още не сме стигнали дотам. Тези системи са много впечатляващи в определени неща. Но има и други неща, които те все още не могат да правят, а преди това ни предстои още доста изследователска работа.“
Хасабис определя AGI като „система, която е в състояние да прояви всички сложни способности, които могат да проявят хората“.
Той не е единственият технологичен лидер, предполагащ, че появата на AGI ще отнеме известно време.
Миналата година главният изпълнителен директор на китайския технологичен гигант Baidu Робин Ли заяви, че според него до AGI остават „повече от 10 години“, като се противопостави на прогнози, че този пробив ще се случи в много по-кратки срокове.
Остава още малко
Прогнозата на Хасабис измества графика за достигане на AGI доста назад в сравнение с това, което очертават колегите му в бранша.
Дарио Амодей, главен изпълнителен директор на стартъпа за изкуствен интелект Anthropic, заяви пред CNBC на Световния икономически форум в Давос, Швейцария, през януари, че вижда форма на изкуствен интелект, която е „по-добра от почти всички хора в почти всички задачи“, появяваща се през „следващите две или три години“.
Други технологични лидери смятат, че AGI ще се появи още по-рано.
Главният продуктов директор на Cisco Джийту Пател смята, че има шанс да видим пример за AGI още тази година.
„AI има три основни етапа“, каза той пред CNBC в интервю на събитието Mobile World Congress в Барселона по-рано този месец.
„Има основен AI, с който всички се сблъскваме в момента. След това има изкуствен общ интелект, при който когнитивните способности се срещат с тези на хората. След това има нещо, което наричат свръхинтелигентност. Мисля, че през 2025 г. ще видите значими доказателства за наличие на AGI. Не става дума за години напред“, добави той.
„Мисля, че в най-добрия случай суперинтелигентността ще се появи след няколко години.“
Очаква се изкуственият свръхинтелект, или ASI, да се появи след AGI и да надмине човешкия. Въпреки това „никой не знае“ кога ще се случи това, заяви Хасабис в понеделник.
Миналата година Илон Мъск прогнозира, че AGI вероятно ще бъде наличен до 2026 г., докато главният изпълнителен директор на OpenAI Сам Алтман заяви, че такава система може да бъде разработена в „сравнително близко бъдеще“.
Какво е необходимо, за да се постигне AGI
Хасабис заяви, че основното предизвикателство за постигане на изкуствен общ интелект е разбиране на контекста от реалния свят от днешните системи с AI.
Въпреки че е възможно да се разработят системи, които могат да решават проблеми и да изпълняват задачи самостоятелно в сферата на видео игрите – като сложната стратегическа настолна игра Go - въвеждането на такава технология в реалния свят се оказва по-трудно.
„Въпросът е колко бързо можем да обобщим идеите за планиране и агентичен тип поведение, планиране и разсъждение, а след това да обобщим това за работа в реалния свят, върху неща като модели, които са в състояние да разберат света около нас“, допълва Хасабис.
„Мисля, че през последните години постигнахме добър напредък по отношение на моделите на света. Така че сега въпросът е какъв е най-добрият начин да се комбинира това с тези алгоритми за планиране?“
Хасабис и Томас Къриан, главен изпълнителен директор на подразделението за облачни изчисления в, заявиха, че така наречените „многоагентни“ системи за изкуствен интелект са технологичен напредък, набиращ голяма популярност зад кулисите.
Хасабис посочи като пример работата на DeepMind, която е научила агентите на AI да играят популярната стратегическа игра Starcraft.
„В миналото свършихме много работа с неща като играта Starcraft, където имате общество от агенти или лига от агенти и те могат да се конкурират или да си сътрудничат. След като имате този интерфейс, други агенти могат да комуникират с него.“, допълни той.