Софтуерният гигант SAP изпревари Novo Nordisk и стана най-ценната компания в Европа, което е последното постижение за растящата фондова борса в Германия.

Акциите на SAP поскъпнаха с над 1% в ранната търговия в понеделник, повишавайки пазарната си капитализация до 313 млрд. евро, малко над тази на датския производител на лекарства, чиито акции поевтиняха с 2,5%.

Акциите на германската компания са нараснали с повече от 40% през последната година, тъй като инвеститорите приветстват пренасочването на бизнес клиентите към облачните технологии, което допринесе за ръста на франкфуртския индекс Dax, който засенчи повечето от големите фондови пазари в света.

През октомври миналата година SAP измести холандския производител на полупроводниково оборудване ASML като най-голямата технологична компания в Европа. Компанията вече е толкова голяма, че съставлява по-голям дял от германския индекс, отколкото автомобилния сектор, включващ Volkswagen и Mercedes-Benz.

Тежестта на SAP в Dax многократно е нарушавала ограничението от 15%, което накара Deutsche Börse да въведе нова версия на индекса без ограничение миналия месец. Основана от петима бивши служители на IBM през 1972 г., през последните години германският гигант постига напредък в пренасочването на модела си от продажба на локални софтуерни лицензи към договори за облачни услуги, което е по-предсказуем и доходоносен бизнес.

Анализаторите очакват приходите на SAP от облачни услуги да нараснат с 29% през тази година, докато общите приходи са прогнозирани за ръст от 13% до 38,5 млрд. евро. Експертите изтъкват и потенциала на нов продукт, който SAP представи миналия месец и който позволява на клиентите да свързват своите данни с данни на трети страни и да ги анализират чрез агенти, работещи с изкуствен интелект.

Novo Nordisk, която през последните две години се бори с френската луксозна група LVMH за първото място в Европа, този месец публикува втори набор от по-лоши от очакваните резултати от изпитванията на CagriSema, потенциален наследник на Ozempic и Wegovy. Несигурната продуктова линия на Novo усложни историята на успеха, при която продажбите на съществуващите лекарства за затлъстяване са нараснали с повече от 50% през миналата година.