Дубай открива първата си официална академия за инфлуенсъри
С инвестиции в таланти и дигитална визия Дубай превръща икономиката на инфлуенсърите в стратегически актив за туризма
&format=webp)
Дубай е глобалната сцена на лукса, технологиите и, разбира се, дом на солидно количество инфлуенсъри.
За мнозина може би не е изненада, че следващата стъпка в позиционирането му като столица на дигиталното съдържание е старта на „академия за инфлуенсъри“. Официално стартира тримесечна обучителна програма, в която млади създатели на съдържание ще имат възможността да получат професионална подготовка, достъп до емблематични локации и шанс да превърнат хобито си в успешна кариера, пише Fast Company.
Инициативата, наречена Beautiful Destinations Academy, е съвместен проект между Департамента по икономика и туризъм на Дубай и базираното в САЩ креативно туристическо студио Beautiful Destinations. Програмата вече приема кандидатури за първите четирима участници, които ще живеят и работят в Дубай, като всички разходи – включително тези за полети, настаняване в луксозни апартаменти и „достатъчен за живот доход“ – ще бъдат покрити от организаторите.
Академията предлага интензивно обучение пет дни в седмицата и обхваща важни модули като фотография и видеография, монтаж, корекция на цветове, работа със звук, използване на AI инструменти, регулации в индустрията и развитие като професионален създател на съдържание в сферата на туризма.
След завършване участниците получават сертификат от Dubai College of Tourism, а най-добрите дори – предложение за работа в Beautiful Destinations.
„Искам да предам наученото през годините на следващото поколение, като им покажа, че това е най-готината кариера в света“, споделя основателят и изпълнителен директор на Beautiful Destinations, Джеръми Джонси, в интервю за The Independent. „Ние нямаме нужда от експерти. Търсим таланти, които искат да се развиват.“
По думите му, за да започнеш да работиш сериозно в тази индустрия, нямаш нужда от скъпо оборудване или формално образование. Достатъчна е страстта към социалните мрежи, както и желанието да я превърнеш в работа.
Участниците в програмата ще имат достъп до снимки и видеа на някои от „най-красивите и недостъпни локации в Дубай, които обикновено са резервирани за знаменитости и кралски особи.“
Институциите приветстват проекта като стратегическа инвестиция. Главният изпълнителен директор на Visit Dubai, Иссам Казим, подчертава пред The Times UK, че академията е „доказателство за желанието ни да насърчаваме креативните и иновативни подходи, както и високите стандарти в туристическия сектор.“ И това не са празни приказки, защото Дубай отчита рекорд от над 18 милиона международни посетители през 2023 г.
Също така, инфлуенсърите вече могат да се сдобият със специална „златна виза“, която им позволява да живеят и работят в ОАЕ без нужда от спонсор. Паралелно с това, правителството отпуска и 40 милиона долара в подкрепа на създателите на съдържание.
Очевидно е, че програмата е насочена към поколението Z, тъй като над половината от тях мечтаят да бъдат инфлуенсъри. А какъв по-добър начин да започнеш тази кариера от живот в епицентъра на лайфстайл съдържанието в Instagram и TikTok?
Кандидатстването за програмата се случва чрез 60-секундно видео на тема „пътешествия, култура и приключения“, публикувано в Instagram с тагове @BeautifulDestinations, @VisitDubai и #BDacademy, както и попълнен формуляр на сайта на академията.