BYD за първи път продава повече електромобили в Европа от Tesla
През последния месец BYD регистрира 7231 изцяло електрически автомобила в Европа, в сравнение с 7165 за Tesla
&format=webp)
BYD за първи път продава повече електромобили в Европа от Tesla, което бележи пробив в усилията на китайската група да се разшири на чуждестранни пазари.
Според изследователската група Jato Dynamics, специализирана в автомобилни данни, миналия месец BYD е регистрирала 7231 изцяло електромобила в Европа, в сравнение с 7165 на Tesla.
Агресивната експанзия на китайската група в Европа съвпада със спад в продажбите на Tesla, дължащ се на остаряващото продуктово портфолио и негативната реакция към намесата на Мъск в регионалната политика.
„Това е повратна точка за европейския автомобилен пазар, особено като се има предвид, че Tesla е лидер там от години, докато BYD официално започна дейност извън Норвегия и Холандия едва в края на 2022 г.“, казва Фелипе Муньос, глобален анализатор в Jato Dynamics, пред Financial Times.
Продажбите на Tesla продължават да спадат на ключови европейски пазари, въпреки скорошното обновяване на флагманския модел Model Y. Мъск също така обяви, че се оттегля от правителствената си длъжност в САЩ, за да се съсредоточи върху управлението на автомобилния производител, след като печалбите му за първото тримесечие спаднаха до най-ниското ниво от края на 2020 г.
Спадът на американската компания за електромобили в Европа идва и в момент, в който Renault, Stellantis и други марки агресивно пускат на пазара нови модели с батерии на по-достъпни цени, за да отговорят на по-строгите норми за емисии в ЕС, които влизат в сила от тази година.
На световно ниво BYD изпревари Tesla като най-големия производител на електромобили в света, благодарение на силното търсене на родния си пазар. Китайската група обаче е относително нова на европейския пазар и бързото ѝ навлизане на чуждестранните територии предизвика тревога сред западните производители.
BYD и други китайски групи разшириха продуктовата си гама в Европа, увеличавайки продажбите на plug-in хибриди, които не са засегнати от по-високите тарифи на ЕС.
Регистрацията на електромобили, произведени от китайски компании, се е увеличила с 59% на годишна база в Европа през април до 15 300 автомобила, докато хибридите с са скочили почти осем пъти до 9649 броя, според Jato.