Информираността на потребителите е изключително важна относно рециклирането.

Това становище изрази по време на престижния форум ШУМЪТ НА ПАРИТЕ 2025 Гергана Бонева, сътрудник Корпоративни въпроси в JTI България, с фокус върху ESG управлението, комуникацията и ангажираността на общностите.

Модератор на дискусията по време на събитието беше Яна Пеловска, мениджър международен бизнес във V+O България – агенция с опит в ESG комуникации и стратегическо позициониране.

Тя акцентира върху това, че темата за устойчивостта и ESG отдавна не е нещо ново и непознато, а реалност, която променя и продължава да променя както бизнес модели, така и обществени нагласи, дори начина, по който измерваме успеха.

На въпрос на Пеловска кое е ключовото в изграждането на доверие към ESG политиките, Бонева очерта три ключови принципа на доверието:

1. последователност

2. прозрачност

3. отчетност

Устойчивите политики на компанията са фокусирани върху четири основни групи заинтересовани страни – служителите, потребителите, акционерите и обществото.

Грижата към тях трябва да бъде едновременна, допълни тя.

Като един от добрите примери на компанията посочи важна кампания, свързана донякъде с народопсихологията на българина, който не обича да му казват какво да прави.

С нея успяхме да достигнем до над 900 000 слушатели, надяваме се да променим поне част от обществените нагласи по темите за екологията, рециклирането, устойчивостта, допълни Бонева.

Ние вярваме, че бизнесите не са вече просто потребител на ресурс. Ние сме активен участник в тяхното устойчиво управление – просто нямаме друг избор, защото черпим от този ресурс, заяви Бонева.

До 2030 г. нейната компания е поела ангажимента да намали въглеродните си емисии с 47% спрямо 2019 г. и да достигне нулеви емисии до 2050 г.

Хоризонтът ни е да инвестираме в социални каузи, които реално могат да променят света, подчерта Бонева.

Много важно е и да участваме в разработката на политическите и регулаторни решения, които касаят нашата индустрия, защото това води до балансиране и предвидимост, за да можем да инвестираш и да бъдеш устойчив, допълни Бонева.

ESG е култура – да си по-отговорен и да се грижиш за околната среда, защото това носи много повече ползи, заяви в заключение експертът.