Поколението Z отдавна е известно като „поколението на допълнителния доход“. Но изглежда, че титлата скоро ще бъде в ръцете на още по-младите им наследници – Поколението Алфа.

Ново проучване на социалната платформа за електронна търговия Whop сред 2002 американци на възраст между 12 и 28 години показва, че повече от половината от тях използват интернет не просто за безцелно разглеждане на социални мрежи или разговори с приятели, а за генериране на реални доходи. И то сериозни.

„iPad поколението“ – както често биват наричани Алфа – може и все още да е в училище, но вече монетизира времето си, прекарано онлайн, с впечатляваща ефективност. Почти половината от тях (47,1%) печелят онлайн чрез странични занимания като продажба на винтидж дрехи, стрийминг на видеоигри или създаване на съдържание в социалните мрежи.

Това представлява ръст от 15% само в рамките на една година, а когато става въпрос за това дали познават някого, който печели средства онлайн – цели 72,3% отговарят утвърдително.

Можете да забравите за джобните, защото Алфа изкарва средно по около $14 на час от дигиталните си занимания. Това е близо два пъти над федералната минимална надница в САЩ ($7,25) и се равнява на пълно работно възнаграждение от около $28 000 годишно – преди дори да навършат 16. В горния край на скалата 1,7% от поколението Алфа и Z изкарват над $40 000 само в рамките на миналата година.

Социалните мрежи отварят врати към нови професионални територии, в които дигитално израсналите поколения се движат с лекота. Най-популярното странично занимание е препродажбата на нови или винтидж дрехи – с 20,1% от анкетираните, които печелят по този начин. Следват ги стриймингът на видеоигри (14,1%) и участието в esports турнири (13,1%).

Около 10,5% монетизират съдържание в социалните мрежи или т.нар. „клипинг“ – изрязване на моменти от YouTube видеа, подкаст съдържание или стриймове, както и превръщането им в кратки видеа с потенциал за вайръл разпространение.

Само 9,1% в момента печелят от брандови партньорства, но мнозина все още мечтаят да се превърнат в пълноправни създатели на съдържание.

„Социалните мрежи възпитаха това поколение, така че печеленето от интернет вече е новото нормално. Когато растеш с YouTube създатели и Twitch стриймъри, които живеят охолен живот, е напълно естествено да искаш да бъдеш част от това“, казва Брет Малиновски, маркетинг директор в Whop, пред Fast Company.

„Много от днешните големи инфлуенсъри са започнали да публикуват, когато са били тийнейджъри – и в момента осъзнават, че това е реален източник на доходи.“

Но за какво спестяват младите дигитални предприемачи? Освен инвестиции в криптовалути, акции или средства за образование и собствен дом, най-честата цел остава класическа – финансова независимост от „парите на мама и татко“.

Интересно е, че се наблюдава и промяна в начина, по който тези поколения оползотворяват времето си, прекарано пред екран. Поколението Алфа прекарва с почти 4 часа по-малко седмично в онлайн забавление спрямо поколението Z. Вместо това, около 20,3% от времето пред екрана е посветено на дигитални проекти – малко повече от Z, при които този дял е 19,5%.

С повишаването на цените и нарастващата нужда от допълнителни доходи, най-младото поколение не просто излиза на пазара, а дори го повежда. Повече от половината (51,5%) от Алфа заявяват, че възнамеряват да превърнат страничното си занимание в основна професия.