Пазаруването за новата учебна година (която в САЩ започва много по-рано – още през август) е в ход за много родители, но общите разходи вероятно няма да се увеличат през 2024 г.

Годишното проучване на Deloitte за разходите за връщане в училище предвижда, че тази година семействата ще похарчат приблизително 586 долара на ученик, което е по-малко от миналата година (когато средната стойност беше 597 долара на ученик).

Като цяло американците ще похарчат 31,3 млрд. долара за училищни пособия, докато през 2023 г. те са били 39,9 млрд. долара. Според Националната федерация за търговия на дребно за повечето семейства това е вторият по големина разход през годината, пише Fast Company.

Семействата със средни и ниски доходи ще харчат по-малко (съответно 9% и 4%), докато домакинствата с високи доходи, които печелят 100 000 долара или повече, планират да похарчат с 5% повече, отколкото през 2023 г.

Част от причините за намалените разходи на по-голямата част от потребителите е нарастващата загриженост на американците за изборите през ноември.

Повече от половината, или 57% от анкетираните са обезпокоени от изборите, а 37% казват, че в резултат на това са предпазливи по отношение на разходите си.

Според индекса на потребителските цени на Бюрото за трудова статистика разходите за училищни пособия са се увеличили с 24,5 % през последните четири години, а 73% от проучването на Deloitte са заявили, че се притесняват от повишаването на цените на ежедневните покупки. (Проучването е проведено в края на май 2024 г.)

В четвъртък Министерството на труда отчете първия месечен спад на общата инфлация от май 2020 г. Междувременно Wall Street Journal съобщи тази седмица, че икономистите се опасяват, че инфлацията може да се повиши, ако Тръмп спечели през ноември.

Тези опасения за бюджета могат да бъдат добра новина за Amazon, която се подготвя за Prime Day 2024. Това е така, тъй като тази година родителите ще бъдат по-фокусирани от всякога върху цената.

„Търговците на дребно могат да очакват затруднения в обема и лоялността, тъй като потребителите се стремят да спестят пари“, казва Стивън Роджърс, управляващ директор в Deloitte Insights Consumer Industry Center.

Въпреки това, много родители са склонни да се отпуснат в пазаруването за връщане в училище, ако не за друго, то за да накарат детето да се развълнува от идеята да се върне в класната стая.

Тази година, според Deloitte, децата имат по-голямо влияние от всякога върху родителите си, като 85% от възрастните казват, че могат да бъдат повлияни да харчат повече от наследниците си. Разбира се, много от високо търсените стоки вероятно са тенденция в TikTok в момента.

Макар че технически това е еднократно харчене от тяхна страна, то дава ранен поглед как поколението Алфа (родени след2010 г.) ще се държат като потребители, когато порастнат и започнат да участват по-пряко в ежедневната икономика.

Най-младото поколение вече има огромно финансово влияние. Типичното дете от поколение Алфа в САЩ харчи 45 долара от собствените си пари всяка седмица, или около 2340 долара годишно. Когато съберем всички представители на поколението Алфа, това прави около 50 млрд. долара.

Облеклото и училищните принадлежности ще представляват по-голямата част от разходите за връщане в училище, като общо ще покрият около 20 млрд. долара. Разходите за технологии се очаква да намалеят с 11%, вероятно в резултат на разходите за пандемични технологии, тъй като все още няма да има нужда от подмяна.

За да могат да си позволят тези стоки, повечето родители казват, че ще намалят други разходи, като 64% от хората с ниски доходи, 57% от хората със средни доходи и 39% от хората с високи доходи коригират разходите си.

Големите търговски вериги като Walmart и Target вероятно ще получат значителен процент от потребителите, тъй като 77 % от купувачите предпочитат масовите търговци за разходите за училище. Amazon и други онлайн търговци на дребно са на второ място с 65%.