Милениалите и техните наследници от поколението Z признават, че имат "парична дисморфия" - чувство на несигурност по отношение на финансовото си състояние, дори когато истинската картина не разкрива особени причини за безпокойство.

Според проучване на Credit Karma около 43% от представителите на поколението Z и 41% от милениалите твърдят, че страдат от погрешно възприятие за парите си.

Въпреки че може да звучи като поредната форма на тревожност, предизвикана от TikTok, паричната дисморфия е реален проблем, който може да накара някого да вземе лоши или неинформирани решения, отбелязва анализ на Bloomberg.

Израстването на човек в семейство, в което финансите са били ограничени, ще окаже влияние през целия му живот върху начина, по който той мисли за парите и взаимодейства с тях.

„Мисля да си легна рано“: За новото поколение 21:00 ч. е новото 5 сутринтаЗабравете обиколките в баровете или вечерите навън – по-младите работещи предпочитат да си лягат твърде навреме

Проблемът с паричната дисморфия е, че тя също може да изкриви мисленето на хора, чийто житейски опит не е свързан с недостиг.

Това не означава, че всички представители на поколението Z и милениалите са израснали във финансово стабилни домове и са продължили да живеят комфортно в средната класа.

И двете поколения са били подложени на удари от гледна точка на преживяването на събития, които се случват "веднъж в живота" или са "определящи за генерацията", в ранна възраст.

Така че може би не е изненадващо, че повече от 40% от двете групи съобщават за наличие на парична дисморфия.

48% от представителите на поколението Z казват, че се чувстват изостанали финансово, а 59% от милениалите изпитват същото.

Искате добро бъдеще? Може ли решението да е в копнежите по миналото?Носталгията не просто облекчава болката от самотата - помага на хората да преодолеят тази болка и да продължат напред

Една от основните промени и за двете генерации в сравнение с предишните е постоянният достъп до информация - както в новините, така и в социалните медии, пише Bloomberg.

Особено поколението Z никога не е живяло в свят, лишен от денонощен новинарски цикъл или социални платформи и търсачки, позволяващи да се провери всеки факт за миг.

Най-възрастните представители на групата са били само на 10 години, когато Apple пуска първия iPhone.

И двете групи продължават да чуват колко трудно е да си купиш жилище, както и колко струва отглеждането на деца и осигуряването на грижи за тях.

Защо поколението Z мрази икономикатаТе смятат, че им е по-трудно да се чувстват финансово сигурни, отколкото е било за техните родители на същата възраст

Към тревогата се прибавят и снимките в социалните медии, на които хората показват луксозни потребителски стоки, летят в първа класа до скъпи дестинации и вечерят в лъскави ресторанти.

Имайки това предивд, е лесно да се разбере защо 45% от милениалите и поколението Z, анкетирани за проучването на Credit Karma, съобщават, че са обсебени от идеята да станат богати.

Когато започнете с песимистична оценка на собственото си бъдеще, е трудно да си представите, че финансите ви ще се подобрят в нормалния ход на живота и кариерата ви, посочва Bloomberg.