„Парична дисморфия“ мъчи поколението Z и милениалите
Милениалите и техните наследници от поколението Z признават, че имат "парична дисморфия" - чувство на несигурност по отношение на финансовото си състояние, дори когато истинската картина не разкрива особени причини за безпокойство.
Според проучване на Credit Karma около 43% от представителите на поколението Z и 41% от милениалите твърдят, че страдат от погрешно възприятие за парите си.
Въпреки че може да звучи като поредната форма на тревожност, предизвикана от TikTok, паричната дисморфия е реален проблем, който може да накара някого да вземе лоши или неинформирани решения, отбелязва анализ на Bloomberg.
Израстването на човек в семейство, в което финансите са били ограничени, ще окаже влияние през целия му живот върху начина, по който той мисли за парите и взаимодейства с тях.
Проблемът с паричната дисморфия е, че тя също може да изкриви мисленето на хора, чийто житейски опит не е свързан с недостиг.
Това не означава, че всички представители на поколението Z и милениалите са израснали във финансово стабилни домове и са продължили да живеят комфортно в средната класа.
И двете поколения са били подложени на удари от гледна точка на преживяването на събития, които се случват "веднъж в живота" или са "определящи за генерацията", в ранна възраст.
Така че може би не е изненадващо, че повече от 40% от двете групи съобщават за наличие на парична дисморфия.
48% от представителите на поколението Z казват, че се чувстват изостанали финансово, а 59% от милениалите изпитват същото.
Една от основните промени и за двете генерации в сравнение с предишните е постоянният достъп до информация - както в новините, така и в социалните медии, пише Bloomberg.
Особено поколението Z никога не е живяло в свят, лишен от денонощен новинарски цикъл или социални платформи и търсачки, позволяващи да се провери всеки факт за миг.
Най-възрастните представители на групата са били само на 10 години, когато Apple пуска първия iPhone.
И двете групи продължават да чуват колко трудно е да си купиш жилище, както и колко струва отглеждането на деца и осигуряването на грижи за тях.
Към тревогата се прибавят и снимките в социалните медии, на които хората показват луксозни потребителски стоки, летят в първа класа до скъпи дестинации и вечерят в лъскави ресторанти.
Имайки това предивд, е лесно да се разбере защо 45% от милениалите и поколението Z, анкетирани за проучването на Credit Karma, съобщават, че са обсебени от идеята да станат богати.
Когато започнете с песимистична оценка на собственото си бъдеще, е трудно да си представите, че финансите ви ще се подобрят в нормалния ход на живота и кариерата ви, посочва Bloomberg.